به گزارش ایرنا، مژگان سلطانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ارزیابی قامتی زنان روستایی سال گذشته در 40 روستای استان اجرا شد، افزود: این طرح با هدف بررسی ناهنجاری‌های قامتی، میزان شیوع آن دربین زنان روستایی، ارائه برنامه تمرینی و آموزش اجرای صحیح حرکات در کارهای روزمره اجرا شد.
او با بیان اینکه جامعه هدف در این طرح بانوان 15 تا 40 ساله بود، اظهار داشت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد گودی کمر با 39 درصد، پشت تابدار با 19 درصد، شانه نامتقارن با 17 درصد و زانوی ضربدری با 14درصد چهار عارضه شایع در میان بانوان بوده است.
سلطانی از تدوام اجرای طرح ارزیابی قامتی زنان روستایی در استان خبر داد و گفت: پارسال این طرح برای 2 هزار و 755 نفر اجرا شده و امسال نیز در 60 روستای استان اجرا خواهد شد.
رییس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: ستون فقرات به عنوان محور اصلی بدن نقش حیاتی دارد و آسیب و تغییر شکل آن باعث اختلال در عملکرد بدن می‌شود.
وی اظهار داشت: کارشناسان طرح ارزیابی قامتی زنان روستایی استان اردبیل دارای مدرک ارشد تربیت بدنی و متخصص در حوزه حرکات اصلاحی هستند و با اجرای این طرح هرگونه ناهنجاری های اسکلتی، ساختاری و خطاهای فیزیکی اندام افراد را در کنار دیگر مشکلات زنان روستایی شناسایی و بررسی می کنند.
وی با اشاره به اجرای این طرح در تابستان امسال بیان کرد: تمامی شهرستان‌ها موظف به شناسایی و معرفی6 روستای پرجمعیت تا پایان بهار هستند تا طرح ارزیابی قامتی زنان روستایی در آنها اجرا شود.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.