مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل از اجرای 230 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرداری‌های استان اردبیل با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مسعود امامی یگانه در همایش روز ملی شوراها که با حضور استاندار اردبیل و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با همراهی اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ۳۲ عنوان دوره آموزشی در بخش‌های مختلف در راستای ارتقای سطح علمی و آشنایی با قوانین و مقررات شورایی در استان اردبیل برگزار شده است که برای سالجاری نیز ۴۵ دوره در این خصوص پیش‌بینی کردیم.
وی از تشکیل هیئت‌های سرمایه‌گذاری در تمام شهرستان‌ها و ستاد درآمد خبر داد و خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسات مستمر در سالجاری یک پروژه مهم سرمایه‌گذاری برای هر شهرستان تعریف شد که این موضوع در دستور کار شورا و شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل اختصاص 14 دستگاه ماشین‌آلات را به شهرداری‌های استان در سال گذشته یادآور شد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل از آن 4 دستگاه افزایش داشته است.
امامی یگانه به بازدیدهای مستمر کارشناسان حوزه امور شهری و شورها را از مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این بازدیدهای مکرر با حضور کارشناسان سبب شده است تا نظارت بیشتر بر امورات شهری انجام شود که در کنار آن نظارت بر امور مالی و نظارت مستمر بر درآمد و هزینه شهرداری‌ها نیز مورد توجه است.
وی مدیریت پسماند و تنظیمات شهری را نیز یادآور شد و افزود: گرچه وضعیتمان نسبت به سال‌های گذشته بهتر است اما وضعیت ایده‌آلی نداریم و نیاز است تا شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر در این حوزه تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

امامی یگانه از طراحی الگوی جامع ساماندهی پسماند شهری خبر داد و گفت: نقشه راه وضعیت پسماند استان ساماندهی شده و محل‌های دفن بهداشتی زباله نیز پیش‌بینی شده است.
وی از اختصاص قیر رایگان به شهرداری‌ها در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: برای شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر ۱۶ میلیارد تومان رایگان اختصاص یافت که از از همین محل ما شاهد ساماندهی بسیاری از معابر و آسفالت آنها در بخش‌ها و شهرها هستیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به اختصاص ۶۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها بیان کرد: در قالب ماده ۳۹ این اعتبارات واریز شده و در کنار آن در پایان سال ۹۷ نیز از محل سازمان شهرداری‌ها 4.5 میلیارد تومان به منظور پرداخت حقوق و پاداش کارکنان و کارگران شهرداری‌ها به استان پرداخت شد.

امامی اظهار کرد: فعالیت‌های اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها بر کس پوشیده نیست به طوری که در سال گذشته ۲۳۰ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر و هفته دولت بهره‌برداری و تحویل شهروندان شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.