به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر شکارچی روز پنجشنبه در دیدار کارکنان این دانشکده با امام جمعه خلخال افزود: افزایش روز افزون امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان،درمانگاه ها و مراکز بهداشت شهری و روستایی از جمله مزایای استقلال دانشکده علوم پزشکی این شهرستان است.
وی با بیان اینکه با استقلال این دانشکده اعتبارات آن 40 درصد افزایش یافته است، افزود: در حالی که بسیاری از دستگاه های اجرایی شهرستان با مشکل جذب اعتبار در سال گذشته مواجه بودند اعتبارات تخصیص یافته این دانشکده در طول سال قبل صد درصد جذب و هزینه شد .
او گفت: اجرای پروژه های مختلف بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی و تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح ها در کنار افزایش اعضای هیات علمی، خرید و راه اندازی تجهیزات بیمارستانی پیشرفته همچون دستگان سنگ شکن کلیه،تجهیزات انجام عمل جراحی چشم ، افزایش تعداد پزشکان متخصص به 45 نفر و همچنین اقدام برای راه اندازی 2 رشته تحصیلی جدید از جمله مزایای استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.
شکارچی اظهار کرد: در حال حاضر مقدمات کار برای راه اندازی 2 رشته تحصیلی تغذیه و فناوری سلامت فراهم شده و با راه اندازی آنها مجموع رشته های تحصیلی دانشکده علوم پزشکی خلخال به 6 رشته و تعداد دانشجویان نیز از 300 نفر به 450 نفر افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در2 سال گذشته پروژه های مختلفی در این شهرستان اجر و مورد بهره برداری قرار گرفته است،افزود: درمانگاه شفا ویژه پزشکان متخصص دولتی در شهر خلخال، درمانگاه جدید شهرهشجین ،مرکز بهداشت روستای برندق و چندین خانه بهداشت روستایی از جمله طرح های عمرانی، بهداشتی و درمانی افتتاح شده است.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی خلخال از اغاز عملیات اجرایی چندین پروژه درمانی خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل احداث ساختمان مستقل اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) و هشت واحد مسکونی پزشکان متخصص است که برای اجرای آنها 98 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
شکارچی افزود: همزمان با آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها بهره برداری از ساختمان جدید درمانگاه شماره 2 شهری منطقه قاضیلر خلخال نیز آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: برای احداث این ساختمان و تجهیز درمانگاه که در طول 16 ماه اجرا و تکمیل شده 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با افتتاح این مجموعه بهداشتی و درمانی دسترسی مناطق حاشیه نشین شهر به خدمات درمانی تسهیل خواهد شد .
او اظهار کرد: با احداث ساختمان مستقل اورژانس بیمارستان این شهر که در 2 طبقه و با پیش بینی 28 تخت و همچنین بخش های مستقل ازمایشگاه ،رادیو لوژی و سونوگرافی راه اندازی می شود سطح خدمات ارایه شده درمانی به مراجعان اورژانس افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: پروژه احداث ساختمان و پانسیون پزشکان متخصص خلخال با اعتبار 18 میلیارد ریال هفته آینده آغاز و با بهره برداری از آن در محوطه بیمارستان امام راحل،در کنار افزایش میل ورغبت پزشکان متخصص میهمان برای ماندگاری بیشتر در این منطقه امکان دسترسی پزشکان متخصص به بیماران بستری در بیمارستان نیز تسهیل خواهد شد.
او از راه اندازی پایگاه دوم فوریت های پزشکی شهر خلخال نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر این شهر دارای یک پایگاه اورژانس بوده و با هدف تقویت و توسعه خدمات‌ فوریت های پزشکی پایگاه دوم نیز در منطقه قاضیلر این شهر در حوالی میدان شباهنگ راه اندازی می شود .
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.