به گزارش ایرنا ،امام جمعه خلخال روز پنج شنبه در این آیین گفت: در دوران دفاع مقدس، همه قدرت های دنیا برای نابودی نهال نوپای انقلاب اسلامی تلاش کردند اما فداکاری رزمندگان اسلام مانع از دست یابی به این هدف شد.
حجت الاسلام کریم اسدی افزود: جانبازان شهدای زنده انقلاب و نظام اسلامی ایران و مایه افتخار و سر بلندی ملت همیشه درصحنه ایران هستند .
او اظهار کرد: جانبازان با تکیه بر بصیرت و وفاداری، راه حضرت ابوالفضل (ع) را به درستی ادامه داده و نام آنها همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.
او گفت: عشق به علمدار کربلا خصیصه بارز جانبازان است و آنان با الگوی گیری از آن حضرت، در راه خدا جانفشانی کردند ومقام این عزیزان در پیشگاه خدواند از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
اسدی افزود: جامعه امروزی بیش از هرزمان دیگر به فرهنگ پایداری و شهادت نیاز دارد و جانبازان به عنوان مظهر مقاومت و ایستادگی برای ترویج این فرهنگ در جامعه هستند.
او اظهار کرد: فرهنگ جانبازی و ایثارگری باید با تکنیک ها و ابزارهای نو به نسل امروز منتقل شود و دستگاه های متولی فرهنگ با برگزاری آیین های مختلف برای تروج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه بیشتر از پیش تلاش کنند.
اجرای نمایش طنز، پخش کلیپ، مولودی خوانی و تجلیل از تعدادی از جانبازان از جمله برنامه های اجرا شده در این آئین بود.
به همین مناسبت، جمعی از مسئولان خلخال با حضور در منزل جانبازان ودیدار وگفتگو با خانواده آنها در جریان مسایل ومشکلات آنان قرار گرفتند.
شهرستان خلخال افتخار تقدیم یک هزار و 300 جانباز که 12 نفر آنها جانباز بالای 70 درصد وهمچنین 60 آزاده نیز هستند را در کارنامه درخشان افتخارات خود دارد.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.