به گزارش ایرنا ، اصغر سلیمان‌ زاده روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای طرح داناب با بیان اینکه 630 میلیون مترمکعب از دشت اردبیل آب برداشت شده، افزود: این میزان باید 130 میلیون مترمکعب باشد که آمارها حاکی از وضعیت نامساعد برداشت آب می باشد.
وی ایجاد نگرانی و حساسیت در جامعه در زمینه بحران آب را مهم دانست و اظهار داشت: باید نسبت به اصلاح فرهنگ نامناسب برداشت غیرمجاز از دشت اردبیل اقدام کنیم و در این زمینه نیز تاکنون با پلمب چاه ‌های غیرمجاز در اردبیل اقدام شایسته‌ ای در حوزه تعادل‌ بخشی انجام شده است.
وی گفت: در حال حاضر تنها 75 چاه غیرمجاز در اردبیل وجود دارد که در آینده نزدیک با پلمب این چاه ‌ها نیز برداشت ‌های غیرمجاز از دشت اردبیل به حداقل خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای اردبیل هدف از طرح داناب را آشنایی دانش‌ آموزان با راهکارهای حفاظت و صیانت از منابع آب ذکر کرد و افزود: هر قدر این حساسیت و فرهنگ از سنین پایه در دانش ‌آموزان ایجاد شود به همان میزان موفقیت طرح‌ های آب تضمین شده است.
وی به سابقه همکاری آب منطقه ‌ای با جهاد دانشگاهی و موفقیت این نهاد انقلابی در اجرای طرح ‌های مهم پژوهشی و تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح داناب با همکاری آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی تحقق اهداف متعالی در حوزه آب را تسریع می کند.
سلیمان زاده در زمینه کیفیت اجرای برنامه‌ های محوله از سوی آب منطقه‌ ای اردبیل در قالب تفاهمنامه مشترک هم گفت: اجرای طرح داناب با جهاد دانشگاهی موجب فرهنگ سازی در استفاده بهینه از منابع آب می شود.
استان اردبیل با مشکل افت ذخایر زیرزمینی آب مواجه می باشد و دشت اردبیل دشت ممنوعه اعلام شده است.
دشت ممنوعه اردبیل حدود 990 کیلومتر مربع وسعت داشته و 605 میلیون متر مکعب کسری مخزن دارد.
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.