به گزارش ایرنا ، عبدالله فرجی روز سه شنبه در یادواره 144 شهید فصل زمستان خلخال افزود: از این تعداد 180 نفر دارای تحصیلات عالی دانشگاهی و 100 نفر دیپلم بوده و با محدودیت جذب و استخدامی در ادارات و دستگاه های اجرایی دولتی سهمیه در نظر گرفته شده در جذب آنها در هیچ شرایطی جوابگوی این حجم از بیکاران در بین خانواده های شهدا نیست.
وی اظهار داشت: مشکل اشتغال فرزندان شاهد و خانواده های معظم شهدا همانند مشکل سایر گروه های اجتماعی بوده و جدای از آنها نیست.
او با بیان اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله یادواره های شهدا از جمله راهکارهای مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام به برگزاری 18 یادواره شهدا و برنامه های ملی ، مذهبی در مناطق مختلف کرد.
وی با بیان اینکه این شهرستان افتخار تقدیم 500 شهید گرانقدر ، هزار و 200 جانباز و 70 آزاده سرافراز به انقلاب و نظام اسلامی را دارد، افزود: خلخال با تقدیم هفت سردار و 9 روحانی شهید در راه نظام اسلامی بیشترین تعداد شهدای روحانی استان را بخود اختصاص داده است.
حجت الاسلام اسدی ، امام جمعه خلخال نیز در این یادواره امنیت ، آسایش ، اقتدار ، عزت ، سربلندی و آرامش جامعه را مرهون رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدای گرانقدر انقلاب و نظام اسلامی ایران دانست.
وی گفت: شهدا سند زنده نظام اسلامی بوده و ایثار خانواده های معظم شهدا در تحمل رنج دوری فرزندان نیز کمتر از ارزش و اهمیت راه شهادت نیست.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.