به گزارش ایرنا ، دکتر جواد جهانگیرزاده روز یکشنبه در آیین افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان افزود: حجم و میزان کالاهای صادراتی ایران افزایش یافته اما باید این شرایط تداوم داشته باشد چرا که فضای مناسبی برای صادرات و ارز آوری به کشور فراهم شده است.
او اظهار داشت: باید اعتراف کرد که پایه روابط تجاری ما با جمهوری آذربایجان ضعیف است و برای تقویت آن نیازمند تلاش های بیشتری هستیم.
وی بیان کرد: می توان با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های مناسب حجم تبادلات تجاری بین 2 کشور را 10برابر افزایش داده و به پنج میلیارد دلار رساند.
جهانگیرزاده با تقدیر از مسئولان گمرکات 2 کشور گفت: در سال 2018 از چهار گمرک مرزی جمهوری آذربایجان با ایران، فعالیت سه گمرک 24 ساعته شده است.
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان همچنین بیان کرد: استان اردبیل با توجه به قابلیت و پتانسیل های خود در روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری آذربایجان می تواند نقش مهمی داشته باشد.
او همچنین با بیان قابلیت های گردشگری و توریسم درمانی اردبیل گفت: باید با ایجاد زیرساخت های مناسب و سرمایه گذاری از این ظرفیت که ارز آوری و منافع بیشتری برای کشور دارد، نهایت استفاده را کرد.
فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان شامل 9 هکتار محوطه سازی ، 44 هزار مترمکعب خاک برداری و 42 هزار متر مکعب خاک ریزی است.
عملیات اجرایی فاز دوم این پایانه از سال 94 شروع شده است ، برای اجرای این طرح بیش از 180 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور هزینه شده است.
این پروژه شامل نماز خانه ، سنگ نمای محوطه ، سرویس بهداشتی ، ساختمان اداری ، اجرای پارکینگ مسقف و اجرای رویه بتونی می باشد.
در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس اداره حمل و نقل و پایانه های کشور همچنین راهداخانه بودالالو در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و با زیربنای 800 متر مربع با صرف 10 میلیارد ریال و نیز باشگاه آمادگی جسمانی 26 آذر در محل اداره کل راهداری سابق استان اردبیل با هزینه 3 میلیارد ریال افتتاح شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.