به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهریار شیری آراسته روز شنبه در جلسه نشست بانوان فرهیخته استان بیان کرد: زنان استان با ارتقای توانایی ها و تحصیلات عالیه می توانند در پست های مهم حضور یافته و مسئولیت اداره دستگاه های اجرایی را بر عهده گیرند.
وی تغییر رویکرد و رسیدن به جایگاه واقعی بانوان را نیازمند فرهنگ سازی از درون خانواده ها ذکر کرد و افزود: بانوان باید با تغییر دیدگاه ها و تقویت فرهنگ نگاه به زنان از درون خانواده ها می توانند در آینده بانوان را در رسیدن به جایگاه اصلی خود یاری گر باشند.
شیری آراسته گفت: در برخی خانواده ها توجه به حضور و اشتغال زن در محیط بیرون از خانه اهمیتی داده نشده و این وظیفه زنان است که در تربیت فرهنگی جامعه از درون خانواده تلاش کنند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه از برگزاری بیش از 2 هزار برنامه همزمان با هفته زن در شهرستان های استان خبر داد.
فریبا محمدلو بازدید از واحدهای کارگاهی بانوان، برگزاری کارگاه ، جشنواره ، همایش ، نمایشگاه و مسابقه در استان را از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده در خصوص توانمندسازی زنان در روستاها و شهرستان های استان این برنامه را در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای زنان روستایی عنوان کرد.
وی همچنین به برگزاری جشنواره پژوهش اشاره کرد و گفت: برای این جشنواره 123 طرح پژوهشی بانوان ارسال شده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در این نشست که جمعی از بانوان دستگاه های اجرایی و مشاوران فرمانداران و دستگاه ها حضور داشتند ، مشکلات زنان استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.