به گزارش ایرنا، یوسف خدادادی روز شنبه در کارگاه مدرسان آموزش خانواده افزود: امروز آسیب های اجتماعی به یک بحث جدی در جامعه تبدیل شده و عوامل متعددی در ایجاد ناهنجاری های اجتماعی دخیل هستند.
وی اظهار داشت: آموزش در مدارس بهترین راه حل پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و باید آموزش های لازم در مدارس به دانش آموزان ارائه شود.
وی با بیان اینکه باید به صورت علمی با آسیب های اجتماعی برخورد کرد، گفت: مدیران و مربیان مدارس برای افزایش آگاهی دانش آموزان با آسیب های اجتماعی باید به سه فاکتور درک درست از آسیب ها، شناخت عامل آسیب های اجتماعی و انتقال آن به دانش آموزان و اولیا توجه کنند.
وی آموزش مهارت های 10 گانه رفتاری را به دانش آموزان را ضروری دانست و بیان کرد: آموزش و نفهیم عوامل موثر در بروز آسیب های اجتماعی باید به گونه ای به دانش آموزان ارائه شود که آنها را به راه راست هدایت کرده و باعث بد آموزی نشود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این جلسه گفت: امسال هشت کارگاه تربیت مدرس و 23 مهارت فرزند پروری در استان برگزار شده است.
منصور صاحب با بیان اینکه 250 نفر از مدرسین آموزش خانواده در این کارگاه ها شرکت کرده اند، افزود: پیش بینی می شود این مدرسین تا آخر سال تحصیلی 60 هزار نفر از اولیا را در سطح استان تحت پوشش برنامه آموزشی مهارت های فرزند پروری قرار دهند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.