محمد رضا شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا 99 قطعه اشیای باستانی از عملیات حفاری غیرمجاز در این منطقه کشف شد.
وی گفت: آثار بدست آمده از این منطقه شامل ابزار آلات جنگی مربوط به عصر آهن می باشد و کارشناسان خبره میراث فرهنگی استان اردبیل در حال بررسی قدمت آنها هستند.
وی اظهار داشت: با صدور مجوز کاوش از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور هم اکنون زمینه برای عملیات کاوش این منطقه فراهم و تلاش می شود هفته آینده عملیات کاوش با ترانشه برداری 1.5 در 10 متر مربع آغاز شود.
وی از تلاش برای مرمت و بازسازی حمام تاریخی روستای درو از توابع بخش شاهرود خلخال خبر داد و افزود: در بازدیدی که از محل این حمام صورت گرفت ،فرماندار خلخال برای تامین اعتبار بازسازی این حمام قول مساعد داد.
سید روح الله محمدی ، رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با اشاره به برگزاری همایش باستان شناسی اخیر در اردبیل افزود: در این همایش که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، نتایج کاوش ‌های صورت گرفته در مناطق مختلف استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.