حسین وثوقی ایرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرش دستباف ایران شهره جهانی دارد و در بیشتر کشورهای دینا جایگاه خاصی دارد .
وی افزایش صادرات فرش دستباف را خواستار شد و گفت:در استان اردبیل اشتغال 20 هزار نفری و صادرات 500 میلیون دلاری کالا برنامه ریزی شده که صنعت فرش دستبافت می تواند سهم عمده ای از آن را برعهده بگیرد .
وثوقی بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار نفر در صنعت فرش دستبافت استان فعالیت دارند ولی درآمد و تولید آنها در حد تامین معیشتی است .
مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی فرش اردبیل با اشاره به شکل‌گیری خوشه صنعت فرش در استان بیان کرد: نقشه،فروش و همچنین رفع موانع صادراتی برای فرش دستبافت استان اردبیل جزو اولویت‌های کاری این خوشه است که شرکت شهرک های صنعتی با وجود ضعف در حوزه طراحی حداقل می تواند کنسرسیوم صادراتی را مطابق با دستورالعمل کشوری احیا کند تا به رفع موانع در این حوزه اقدام شود.
وی با بیان اینکه بازار رقابت ما تولید فرش های هنری است، افزود: خوشبختانه فرش اردبیل از گنجینه بسیار غنی در طرح و نقشه برخوردار است اما احساس می شود در طراحی فرش باید تغییراتی ایجاد شود و تولید هم منطبق با علاقه مشتریان و بازارهای هدف باشد.
مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی فرش اردبیل حضور صادرکنندگان و تولید کنندگان صنعت فرش در نمایشگاه ها را یادآور شد و گفت: در 20 نمایشگاه بین المللی قابلیت حضور داریم ولی شرکت در این نمایشگاه ها مستلزم هزینه است .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.