به گزارش ایرنا ، دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: این کاهش نتیجه تشکیل جلسه توجیهی برای اعضای اتحادیه مرغ فروشان در محل دادسرا و تاکید بر لزوم یکسان سازی قیمت مرغ و رعایت حداقل سود برای فروش این کالای اساسی از سوی توزیع کنندگان و فروشندگان خرد می باشد.
علی نباتی روز سه شنبه در جلسه مقابله با گرانفروشی با بیان اینکه فروشندگان خرد مرغ موظف به رعایت قیمت اعلام شده این کالا در بازار خلخال هستند، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی این کمیته قیمت مرغ بصورت روزانه از سوی اتحادیه مرغ فروشان اعلام می شود.
وی اظهار داشت: با کاهش روزانه و تدریجی قیمت این کالا قیمت گوشت گرم مرغ به 115 هزار ریال اعلام شده از سوی مرکز استان می رسد.
نباتی گفت: نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در امور اقتصادی و اخلال در نظم اقتصادی از سوی افراد حقیقی و حقوقی جرم محسوب شده و چنین افرادی تحت پیگرد قانون قرار می گیرند.
دادستان خلخال با تاکید بر لزوم افزایش گروه های مشترک بازرسی بر واحدهای صنفی بویژه فروشندگان کالاهای هدف از جمله گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، لبنیات و مواد پروتئینی در بازار همراه با افزایش شدت برخورد با متخلفان افزود: ماموران انتظامی به عنوان ضابط قضایی وظیفه سنگینی را عهده دار بوده و انتظار از دستگاه های نظارتی و بازرسی همراهی در مقابله با گرانفروشی است.
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار خلخال قبل از تشکیل کمیته مقابله با گرانفروشی به ریاست دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به 165 هزار ریال رسیده بود که با اقدامات اخیر صورت گرفته قیمت این کالای اساسی و مورد مصرف روزانه مردم 20 هزار ریال برای هر کیلوگرم کاهش یافته است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.