مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: در 10 ماهه امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون استان اردبیل 210 درصد رشد داشته است.
مسعود کردستانی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، در تشریح فعالیت‌های بانک توسعه تعاون اردبیل اظهار کرد: بانک توسعه تعاون مولود انقلاب است و مهمترین رویکرد بانک توسعه تعاون تخصیص منابع و کمک به تامین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کار به منظور ایجاد اشتغال و ارتقای ظرفیت و توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین‌المللی است.  
وی خاطرنشان کرد: تشویق اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرایندهای شغلی و حرفه‌ای و بکارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای توانمندی‌های بخش تعاون با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی از اهداف بلندمدت بانک توسعه تعاون است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل گفت: بخش تعاون از بخش‌های با ظرفیت ممتاز و شاخص در سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید است که می‌تواند در تحرک و پویایی اقتصاد استان نقش بی‌بدیل و تاثیرگذاری داشته باشد.
کردستانی گفت: بخش تعاون در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌ساز اشتغال و تولید است به طوری که یک تعاونی با تجمع نیروهای برجسته و فعال با تکیه به همدلی و هم افزایی می‌تواند الگوی مناسبی از یک کار موفق گروهی و مشارکتی بوده و با ایمان و باور قلبی این تیم می‌تواند تحول‌ساز باشد.
وی با بیان اینکه در استان اردبیل نیز تعاونی‌های بسیار فعال و تاثیرگذاری فعالیت می‌کنند، افزود: با اشاعه فرهنگ تعاون به بدنه جامعه می‌توان فضای کارآفرینی و تولید را در استان بهبود بخشیده و در این راستا بانک توسعه تعاون در سطح استان آماده ارائه خدمات بانکی و مشاوره‌ای به کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تعاونگران است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل بانک توسعه تعاون را تنها بانک تخصصی بخش تعاون در نظام بانکی با ماموریت و هدف توزیع هدفمند منابع در توسعه بخش تعاون نقش موثری اعلام کرد و گفت: این بانک همسو با سیاست‌های دولت و اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز و سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی گام برداشته و درصدد ارتقای ظرفیت تسهیلات دهی بوده که آمار تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در استان اردبیل نشانگر این واقعیت است.
عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: بانک توسعه تعاون در قالب طرح‌های اشتغال فراگیر از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی از محل قرارداد عامیلت با صندوق توسعه ملی در راستای توسعه بخش تعاون و پرداخت تسهیلات با محوریت اشتغال در سالجاری عملکرد خوبی داشته است.  
کردستانی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون استان اردبیل در 10 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 210 درصدی برخوردار است.  
وی افزود: بانک توسعه تعاون استان اردبیل تا پایان دی ماه سالجاری در بخش بازرگانی 393 هزار و میلیون ریال، بخش خدمات 131 هزار و 365 میلیون ریال، بخش صنعت و معدن 97 هزار و 559 میلیون ریال، بخش کشاورزی 205 هزار میلیون ریال و در بخش مسکن و ساختمان 32 هزار و 500 میلون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل خاطرنشان کرد: این تسهیلات در قالب 2 هزار و 381 پرونده اعتباری در شعب استان تصویب و پرداخت شده که  237 پرونده اشتغال پایدار روستایی، 142 پرونده نهادهای حمایتی از محل معرفی کمیته امداد و بهزیستی، 14 پرونده از محل قرارداد عاملیت بانک با بنیاد شهید و امور ایثارگران، 60 پرونده از محل طرح اشتغال فراگیر، 226 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 119 فقره تسهیلات از محل تفاهم نامه با صندوق قرض الحسنه رفاه دانشجویان و تعداد یک هزار و 583 پرونده از محل منابع داخلی بانک در سالجاری است.
کردستانی بانک توسعه تعاون را یکی از پیشروترین بانک‌ها با ارائه خدمات متنوع اعلام و اظهار کرد: پرداخت انواع تسهیلات عمومی از قبیل جعاله تعمیر مسکن، جعاله تعمیر خودروی سبک و نیمه سنگین و سنگین و کمک هزینه خرید لوازم خانگی، پرداخت تسهیلات برای ایجاد، توسعه و تکمیل واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی و پرداخت انواع تسهیلات اعتباری برای مشاغل تخصصی از قبیل تجهیز دفاتر پزشکان، پیراپزشکان، وکلا، دفاتر اسناد رسمی و دفاتر فنی و مهندسی و سایر صنوف تخصصی به تناسب فعالیت از جمله برنامه‌های اجرا شده در بانک توسعه تعاون است.
وی همچنین کمک به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات در قالب عقود مشارکتی برای فعالیت‌های بازرگانی، پرداخت تسهیلات در قالب عقد مرابحه را نیز یادآور شد و گفت: این تسهیلات به واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی، تامین یازهای خانوارها برای تهیه مسکن و ... بوده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل اظهار کرد: بانک توسعه تعاون به منظور تسهیل در مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری و کمک به رونق فعالیت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری انواع ضمانت نامه بانکی را در کوتاهترین زمان ممکن صادر می‌کند که ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار، حسن اجرای تعهدات ناشی از قرارداد، استرداد پیش پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان و ضمانت نامه گمرگی در کنار ضمانت‌نامه تعهد پرداخت از جمله آنهاست.
کردستانی خدمات الکترونیکی این بانک را شامل اینترنت بانک، پرداخت همراه، تلفن بانک، درگاه اینترنتی، خدمات کارت شامل کارت نقدی، کارت هدیه و تعاون کارت و همچنین پرداخت‌های اینترنتی اعلام کرد.
وی گفت: بانک توسعه تعاون با پراگندگی مناسب در کلیه شهرستان‌های استان حضوری فعال و اثربخش دارد و در کنار شبکه بانکی استان مشغول ارائه خدمت به مشتریان می‌باشد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اردبیل ادامه داد: بانک توسعه تعاون به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و به منظور مساعدت به مشتریانی که دارای بدهی معوق هستند، طرح تعیین تکلیف بدهی مشتریان را اجرا می‌کند.
کردستانی اضافه کرد: در این طرح جریمه تاخیر بدهکارانی که تا پایان سالجاری  نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.
کردستانی این طرح را فرصت ویژه به منظور تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری برای آن دسته از دریافت کنندگان تسهیلات دانست که تا کنون موفق به بازپرداخت بدهی‌های خود نشده اند و با توجه به محدودیت زمانی به مشمولین این طرح توصیه کرد حداکثر استفاده را از آن بکنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بدهکاران این بانک با استفاده از این طرح  ضمن بهره‌مندی از بخشش 6 درصدی جرایم تاخیر و خروج از لیست بدهکاران بانکی، زمینه استفاده از تسهیلات شبکه بانکی را برای خود فراهم می‌کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.