به گزارش ایرنا، این طرح ها که شامل 6 طرح تعاونی و یک طرح توانبخشی است، با حضور میرهادی قره سید رومیانی معاون امور حقوقی، پارلمانی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.
امروز طی آیینی، واحد تولید مینی تیوبر(بذر سیب زمینی اصلاح شده) با چهار میلیارد و 200 میلیون ریال و با دو میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در روستای پیراقوم شهرستان اردبیل به بهره برداری رسید.
همچنین واحد سورتینگ و بسته بندی سیب زمینی که با سرمایه گذاری یک میلیارد و 800 میلیون ریالی و با 60 نفر اشتغالزایی و پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات در روستای آقبلاغ چنذانق اردبیل احداث شده است، بهره برداری شد.
امروز علاوه بر این طرح ها، بهره برداری از واحد تولیدی مرغ گوشتی آرتاجوجه سبلان که با سرمایه گذاری 101 میلیارد و 300 میلیون ریال و اشتغالزایی 50 نفر در شهرستان نمین استان اردبیل احداث شده است، با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.
این واحد تولیدی بزرگ که ظرفیت جوجه ریزی 226 هزار قطعه ای را در هر دوره دارد، می تواند علاوه بر تامین نیاز استان، در فصول مختلف بخشی از نیاز سایر استان ها را در زمینه گوشت سفید تامین کند.
همزمان با این طرح ها، سه واحد تولیدی و تعاونی در حوزه اشتغال روستایی و کشاورزی در استان اردبیل با 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
امروز علاوه بر این، با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون سازمان بهزیستی کشور، مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان اردبیل که به مساحت 11 هزار متر مربع و صرف 108 میلیارد ریال احداث شده است و ظرفیت نگهداری از 82 معلول را دارد، افتتاح شد.
با بهره برداری از این مرکز، برای 22 نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.