به گزارش ایرنا ، فیروز خدایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های گازرسانی روستاهای روستای کچل آباد ، مولان سفلی و مولان علیا از بخش کوراییم شهرستان نیر افزود: این 91 روستا در اردبیل ، مشگین شهر ، بیله سوار ، پارس آباد ، نیر ، گرمی ، کوثر و خلخال واقع شده اند.
او بهره برداری از 2 پروژه گازرسانی به محورهای صنعتی در استان برای کمک به صنعت ، تولید و اشتغال با صرف 332 میلیارد ریال با حجم شبکه گذاری بالغ بر 420 کیلومتر را از دیگر پروژه های افتتاحی ذکر کرد.
خدایی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی حتی به یک شهر یا روستا در استان گازرسانی نشده بود، اما در سال 68 اولین روشنایی گاز در این استان نوید بخش محرومیت زدایی شد و اکنون 100 درصد شهرها و بیش از 90 درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
وی اظهار داشت: گازرسانی به 171 روستای دیگر نیز در دست اقدام است که با تکمیل این طرح‌ها، ضریب نفوذ گاز به 98 درصد می‌ رسد.
خدایی همچنین با اشاره به اینکه 467 هزار مشترک در استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند از مردم خواست با کنترل مداوم وسایل گازسوز و دودکش ‌ها از سلامت آنها اطمینان حاصل کرده و به رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز توجه ویژه‌ داشته باشند.
فرماندار شهرستان نیر هم در این آیین گفت: پروژه گازرسانی به سه روستای کوراییم در قالب 12 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز و با هزینه ای بالغ بر 6.5 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
ابراهیم امامی افزود: در دهه فجر باید مروری بر دستاوردهای مختلف 40 ساله انقلاب داشته و توانمندی های مختلف را به نمایش بگذاریم.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.