علی اصحابی روز دوشنبه درآیین رونمایی از طرح های حمایتی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیر به خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح این طرح ها برای53 هزار تن زمینه اشتغال فراهم می شود.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ها 10هزار میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در بخش های گردشگری، صنایع معادن ، صنایع دستی، کشاورزی و ..پرداخت شده است.
اصحابی گفت: از 30 هزار طرح بررسی شده در این صندوق 20 هزار و 625 طرح منجر به قرارداد شده و بیش از 10 هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید درباره استراتژی صندوق در اجرای این طرح ها افزود: این طرح ها در بخش های کشاورزی و صنایع پایین دستی، بخش خدماتی، صنعت و معدن بویژه معادن کوچک، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی و ...بوده و با نگاه ' هر روستا یک محصول' و 'روستای بدون بیکار' و صندوق های خرد و محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان روستایی دنبال شده و به نتیجه رسیده است.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح توجه به مناطق مرزی و روستاها دارای اهمیت بوده و بیش از 6هزار و 250 طرح از بین بیش از 20 هزار طرح مصوب مربوط به مناطق مرزی بوده و بیش از 14 هزار طرح نیز به روستاها و مناطق غیر مرزی اختصاص یافته است.
اصحابی گفت: در تقسیم بندی طرح های بررسی شده که توانسته اند مصوب شوند بیش از 10 هزار طرح در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و پایین دستی، 6200 طرح در بخش صنعت و 3400 طرح هم در بخش خدمات بوده که سرجمع بیش از 20 هزار طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته اند.
او اضافه کرد: تا آبان ماه گذشته از مجموع منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی، 50 درصد به چهار موسسه عامل مجری طرح اشتغال روستایی یعنی بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک اختصاص یافته بود.
وی بیان کرد: مراحل سوم و چهارم اعطای تسهیلات اشتغالزایی این صندوق آغاز شده و این فرصت مناسبی برای دانش آموختگان دانشگاهی است تا ایده ها و طرح های کسب و کار خود را برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به صندوق ارائه دهند.
او درباره سهم این صندوق از اعتبارات جدید اشتغال گفت: برای مرحله سوم و چهارم حمایت از طرح های اشتغالزایی سهم صندوق 16 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی می باشد و انتظار می رود بزودی اختصاص یافته و از اواخر امسال و سال 98 پرداخت شود.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه در استان اردبیل ازمحل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای 973 نفر فرصت شغلی ایجاد شده، گفت: در استان 170 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
اصحابی به طرح های حمایتی صندوق کارآفرینی امید شهرستان نیر هم اشاره کرد و افزود: در این شهرستان 34 طرح با اعتبار 28 میلیارد ریال با اشتغالزایی 120 تن اجرا و مورد بهره بردرای قرار گرفته است.
در این آیین طرح های حمایتی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیرافتتاح شد.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.