علی بهشتی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات بهره برداری رسمی این طرح ها که با 21 میلیارد و 377 میلیون ریال به اجرا در آمده، با حضور مقامات استانی و به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز می شود.
وی بیان کرد: در هفته جاری با سفر استاندار اردبیل، عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهر گرمی در محله قلعه باشی با اعتبار 40 میلیارد ریال و نیز عملیات اجرایی مجموعه ورزشی ایثار با اعتبار 22 میلیارد ریال شروع می شود.
وی از ادامه احداث و تکمیل سه واحد کارخانه شیرآلات بهداشتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش یک هزار و 520 میلیارد ریال در شهرستان گرمی خبر داد و افزود: با راه اندازی این واحدهای صنعتی، زمینه اشتغال 815 نفر فراهم خواهد شد.
بهشتی ادامه داد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد 2 شهرک و ناحیه صنعتی جدید در بخش انگوت و بخش موران هر کدام به مساحت 30 هکتار برنامه ریزی شده و اقدامات لازم برای تحققق این امر در دست اجراست.
فرماندار شهرستان گرمی مغان در ادامه با اشاره به ادامه عملیات مهار آبهای مرزی شهرستان و احداث سدهای عمارت و تازه کند انگوت گفت: سد عمارت با 118 میلیون متر مکعب گنجایش و با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: سد تازه کند انگوت نیز با 8.5 میلیون متر مکعب گنجایش و 760 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی منطقه در حال تکمیل بوده و 80 میلیارد نیز برای احداث تصفیه خانه این سد مورد نیاز است.
بهشتی از بهره مندی 183 روستای شهرستان گرمی از آب لوله کشی شده پایدار خبر داد و بیان کرد: هم اکنون 229 روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند و طرح گازرسانی 11 روستا نیز در دهه فجر به بهره برداری می رشد.
1905/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.