به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در 10 ماه سال گذشته بیش از 2 میلیون و 526 هزار اقامت در استان انجام گرفته که این میزان در 10 ماه سال ‌جاری به بیش از 2 میلیون و 815 هزار نفر رسیده که افزایش تقریبی 345 هزار نفری داشته است.
وی اظهار داشت: رشد 14 درصدی اقامت‌ ها در استان در سال‌ های اخیر روند رو به جلو داشته که اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد شتاب بیشتری به این روند ببخشد.
فلاحی با تاکید بر حمایت از افزایش اقامت ‌گاه ‌های بوم ‌گردی در شهرستان ‌های مختلف استان اردبیل ادامه داد: این استان ظرفیت بالقوه‌ برای توسعه اقامت گاه ‌های بوم گردی دارد و در این خصوص تسهیلات ویژه‌ای نیز به واحدهای فعال اختصاص داده می‌‎شود.
او افزود: بیش از 6 هزار و 400 نفر در اقامت گاه ‌های بوم گردی استان در 10 ماه امسال اقامت داشتند که امیدواریم با توجه به افزایش این اقامتگاه ‌ها این تعداد در سال‌ های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.
اردبیل یکی از استان های گردشگر پذیر کشور است و با دارا بودن 223 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان ، متل، میهمانپذیر و کمپ به لحاظ تعداد مراکز اقامتی رتبه سوم و از نظر تعداد تخت رتبه ششم را در کشور دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.