خلیل نیکشاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح بیش از 25 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرپوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار دارد، گفت: هزار و 300 هکتار از این اراضی در شهرستان نمین واقع شده است.
نیکشاد همچنین اظهار داشت: 16 طرح تولیدی راکد در زمینه فرآوری و پرواربندی دام و مرغ با 80 میلیارد ریال هزینه دوباره در چرخه تولیدات کشاورزی استان قرار گرفت.
نیکشاد با اشاره به اینکه 420 میلیارد ریال بصورت شناور برای مکانیزاسیون استان در نظر گرفته شده، افزود: طرح صنایع تبدیلی 160 هزار تنی سیب زمینی در استان در دست اجرا می باشد.
او با تاکید بر اینکه نمین پیشانی تولید گیاهان دارویی استان است، گفت: 70 هکتار از اراضی کشاورزی نمین به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته و صنایع تبدیلی نیز در حال اجراست.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: 600 هکتار از اراضی استان در سال جاری به کشت ذرت و 6 هزار هکتار نیز به تولید حبوبات پاییزی اختصاص یافت.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
مراتع استان اردبیل با وسعت یک میلیون و 15 هزار هکتار حدود 8.56 درصد از وسعت استان را به خود اختصاص داده و از این میزان به طور تقریبی 477 هزار هکتار از نوع درجه یک (خوب) و 507 هزار هکتار از نوع درجه 2 (متوسط) و 31 هزار هکتار نیز از نوع درجه سه (فقیر) می باشد.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.