مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان شهریور سال 98 تمامی مسکن مهر در اردبیل تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود و به این تربیت پرونده این پروژه در اردبیل بسته می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محبوب حیدری در جلسه شورای مسکن استان اردبیل که با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: از 41 هزار و 378 واحد مسکن مهر تعریف شده برای استان اردبیل بالغ بر 40 هزار و 566 واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.
وی با اشاره به اینکه 812 واحد مسکن مهر مشکل‌دار در استان اردبیل وجود دارد که عمدتا در شهرستان پارس‌آباد است، خاطرنشان کرد: 51 واحد مسکن مهر نیز در شهرستان کوثر فاقد متقاضی است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در اردبیل بالغ بر 300 هکتار زمین برای ساخت 8 شهرک مسکن مهر تملک شده است، افزود: در شهرستان‌های اردبیل، نمین، مشگین‌شهر، خلخال، کوثر، پارس‌آباد و بیله‌سوار این شهرک‌ها احداث و مردم در آنها ساکن شده‌اند.
حیدری همچنین ساخت مدارس و مساجد را در این شهرک‌ها یادآور شد و تصریح کرد: با احصای نیاز این شهرک‌ها به مدارس ما در اردبیل حداقل نیازمند ساخت 8 باب مدرسه در مساکن مهر هستیم که بخشی از این مدارس ساخته و تحویل شده است.
وی گفت: در حال حاضر ما در سه شهرک مسکن مهر پرجمعیت استان نیازمند ساخت مدرسه هستیم که برای ساخت این مدارس بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی تصریح کرد: علاوه بر این تامین خدمات روبنایی مانند مسجد و مدرسه با وجود نیاز موجود احصا شده نیازمند تامین مالی است و از هشت مدرسه ای که قرار به ساخت بوده فقط سه مورد افتتاح شده و در دو مورد بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مشکل مسکن مهر شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: در این شهرستان علیرغم اینکه از ساخت مسکن مهر راضی بودیم اما پیمانکار در نصب و راه‌اندازی آسانسورهای این واحدها به رغم دریافت هزینه تعلل کرده و با افزایش چند برابری تاسیسات آسانسور در حال حاضر قادر به تامین و راه‌اندازی آنها نیست که امیدواریم با مساعدت وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز آسانسور این واحدها نیز اقدام شود.
حیدری اضافه کرد: از 152 دستگاه آسانسور تعهد شده برای مساکن مهر پارس‌آباد تنها 96 دستگاه نصب و راه‌اندازی شده که برای نصب باقی آنها نیازمند حمایت و مساعدت وزارت هستیم.
وی از تکمیل و اتمام واحدهای مسکن مهر تا پایان شهریور سال 98 خبر داد و افزود: ما تا پایان نیمه اول سال آینده تمامی این واحدها را تحویل متقاضیان می‌دهیم و به این ترتیب پرونده مسکن مهر در اردبیل بسته خواهد شد.
در ادامه این جلسه مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز سخنانی با اشاره به اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان اردبیل تعهد ساخت مسکن مهر با بنیاد مسکن است، اظهار کرد: از کل 5 هزار و 493 واحد سهمیه استان اردبیل 5 هزار و 387 واحد به اتمام رسیده و 96 واحد نیز نیمه‌تمام است.
فرهاد سبحانی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای 5 هزار و 115 واحد دفترچه اقساط صادر شده و 442 واحد نیز در مرحله صدور دفترچه از سوی بانک عامل هستند.
فرماندار اردبیل نیز با اشاره به آسیب‌پذیر بودن ساکنین مسکن‌های مهر ساخت مدارس در این شهرک‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و از محل بودجه استانی نسبت به ساخت مدارس در این مناطق اقدام خواهد شد.
جواد زنجانی با بیان اینکه برای ساخت سه مدرسه در مسکن مهر نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار هستیم از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خواست؛ تا نسبت به ساخت این مدارس در اسرع وقت در اردبیل مساعدت لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.