مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: براساس برنامه ششم توسعه و با هدف توانمندسازی روستائیان 38 تعاون روستا در استان اردبیل تشکیل شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: در سه سال گذشته پروژه‌های متعددی در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اجرا شده به طوری که در سالجاری 27 پروژه در این زمینه اجرایی و عملیاتی شده است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بین 12 دستگاه اجرایی برای تدوین و عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار نداشت ولی ما به صورت داوطلبانه 6 پروژه را در این حوزه مصوب کرده و نسبت به اجرای آنها گام برداشتیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل توسعه مشاغل خانگی را با رویکرد حمایت از شرکت‌های پشتیبان یادآور شد و گفت: قرار بود در این راستا برای 616 نفر فرصت کارآفرینی ایجاد شود که تاکنون در این راستا 967 نفر مشغول بکار بوده و از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.
رحیمی بیان کرد: در حوزه کارورزی تعهد ما یک هزار و 500 نفر بوده که با گذشت 10 ماه از سال بیش از یک هزار و 230 نفر در قالب این طرح مهارت‌های مورد نظر را یاد گرفتند.
وی با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها را روح اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد تا براساس این سیاست‌ها جلب و جذب مشارکت‌های افراد جامعه تحقق یابد، تصریح کرد: در این راستا تعاونی‌های فراگیر ررونق یافتند به طوری که یک مورد از این تعاونی‌ها در نمین فعال شده که 70 درصد اعضای آن از دهک‌های پائین جامعه هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مورد واگذاری 30 درصد درآمدهای این تعاونی‌ها برای فقرزدایی یادآور شد و افزود: اغلب این افراد جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد هستند که با تشکیل تعاونی‌ها معیشت آنها مورد حمایت قرار می‌گیرد.
رحیمی از شکل‌گیری تعاونی سهام عدالت و ورود این شرکت‌های تعاونی به بورس خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه و با هدف توانمندی 5 هزار نفر از روستائیان قرار شده تعاون روستا شکل گیرد که در استان اردبیل تاکنون 38 تعاون روستا فعالیت خود را آغاز کردند.
وی همچنین به راه‌اندازی تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال قرار بود 15 تعاونی در این حوزه شکل گیرد که در 10 ماهه امسال 17 تعاونی عمدتا با محوریت تولید محصولات کشاورزی، مجموعه‌های خدماتی و رفاهی و شرکت‌هایی با قابلیت دانش بنیان تشکیل شده و فعالیت می‌کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به 5 بسته حمایت دولت از رونق تولید افزود: در حوزه اشتغال روستایی 124 میلیارد تومان منابع ابلاغ شده بود که با معرفی 9 هزار و 27 طرح در بانک‌ها مصوب شده تا با نرخ سود پائین در حوزه خوداشتغالی و کارفرمایی این تسهیلات پرداخت شود.
رحیمی سرانه اشتغال را در این استان 70 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حوزه اشتغال فراگیر 126 میلیارد تومان منابع اعتباری داشتیم که 80 درصد آنها به طرح‌های جدید با اشتغال نو اختصاص یافته تا فضای اشتغال 3 هزار و 200 نفر فراهم آید.
وی بیان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر 85 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده به متقاضیان پرداخت شده و این روند همچنان مورد حمایت جدی است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.