مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزا در حوزه تعاون تا سقف 300 میلیون تومان می‌توانند بدون وثیقه از ضمانتنامه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تعاون استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ناصر نعمتی در جلسه کمیته بانوان شورای استان اردبیل اظهار کرد: در کنار مشکلات فرهنگی و اجتماعی که قشر بانوان همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال رفع موانع اقتصادی و اشتغال بانوان هستیم تا به نوعی آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا کند.
وی ارتقای مشارکت اجتماعی و اقتصادی بانوان را در سال‌های اخیر یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در همین استان اردبیل بانوان کارآفرینی را داریم که در سطح ملی درخشش داشته و با راه‌اندازی واحدهای تولیدی و تعاونی‌ها سعی در اشتغال بیش از 300 نفر افراد جویای کار را داشته‌اند.  
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در برخی از حوزه‌ها بانوان ما به قدری فعال هستند که حتی از مردان نیز جلو زدند که با در نظر گرفتن شاخص‌هایی که منجر به موفقیت این بانوان شده است می‌‌توانیم به شکل اصولی و دقیق کار را در حوزه بانوان به پیش بریم.
نعمتی در مورد ادعای نادرست برخی افراد که فقر را ارثی و نهادینه شده در برخی خانواده‌ها تلقی می‌کنند، گفت: اینگونه نیست که فقر ارثی باشد بلکه بهتر است افراد برای دور شدن از فضای فقر در جامعه و خانواده تلاشی مضاعف را در حوزه کارآفرینی‌های خلاقانه انجام دهند.  
وی بیان کرد: برای جلوگیری از نسلی شدن فقر ما راهکارهایی را برای توانمندی بانوان پیش‌بینی کردیم که براساس این راهکارها سعی می‌کنیم تا ریشه فقر و آسیب‌های ناشی از آن را شناسایی کرده و درصدد ربشه‌کنی آنها برآئیم.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: با راه‌اندازی شرکت‌های پشتیبان سعی ما بر این است تا از حرکت‌های جزیره‌ای جلوگیری کنیم تا با فعال کردن شرکت‌های تعاونی و راهنمایی مجموعه‌های پشتیبان بتوان اقدامی موثر در اشتغال مفید اقشار مختلف به ویژه بانوان انجام داد.
نعمی ضرورت توجه به مولفه‌های فرهنگی و اصلاح نگرش‌ها را با برگزاری دوره‌های آموزشی یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به محدود شدن جذب و استخدام در دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد با شناسایی ایده‌های خوب و ارتقای مهارت و آموزش در محیط کار به نحوی برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم تا فارغ‌التحصیلان ما علاقمند به کار در بخش غیردولتی باشند.
وی به عقد تفاهم‌نامه با فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی در برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز برای اعضای تعاونی‌ها و واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: حتی با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد در راستای حمایت از کارآفرینانی که مددجویان را جذب کنند سهم بیمه کارآفرینان پرداخت می‌شود.  
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از راه‌اندازی شرکت‌های تسهیل‌گر در مناطق مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها را در مناطق روستایی و حتی محلات فعال خواهیم کرد تا با همراهی بزرگان و معتمدین محلات زمینه حمایت از صندوق‌های خرد با حضور اعضای آن محلات فراهم آمده و حتی با راه‌اندازی فرشگاه‌هایی با قیمت نازل موادغذایی موردنیاز خانواده‌های بی‌بضاعت تامین شود.
نعمتی بیان کرد: برای حل مشکل تامین وثیقه بانکی برای کارآفرینان در حوزه تعاون تا سقف 300 میلیون تومان ضمانتنامه صادر می‌کنیم تا تعاونی‌ها بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وی توانمندسازی تعاونی‌ها را در سایه آموزش و ارتقای مهارت یادآور شد و افزود: همچنان بر این باوریم که بانوان در حوزه کارآفرینی حتی فعال‌تر از آقایان هستند و ما با تامین مکان آماده ارائه خدمات آموزشی در قالب بسته‌های تدوین شده در شرکت‌های تسهیل‌گر برای اعضای تعاونی‌ها هستیم.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در پایان تصریح کرد: با استفاده از برنامه نرم‌افزار و اپلیکیشن به شکل آنلاین تعاونی‌ها را در تشکل مجموعه‌های توانگر با نوآوری و خلاقیت‌های مناسب یاری می‌کنیم که انتظار می‌رود در همه این حوزه‌ها بانوان بتوانند به شکل پیشتاز عمل کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.