به گزارش ایرنا ، محرم عدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باغدارانی که قصد خرید نهال و توسعه باغ های خود در سال آینده را دارند می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل اقامت خود اقدام به تهیه نهال مورد نظر کنند.
او اظهار داشت: نهال هایی که توسط مدیریت های جهاد کشاورزی در استان در ایام عید توزیع می شود لیبل دار و قرنطینه بوده و آفت و یا بیماری ندارند و به باغداران توصیه می شود از فروشندگان دوره گرد اقدام به خرید نهال نکنند.
وی افزود: در سال گذشته بیش از 260 هزار اصله نهال در بین باغداران استان توزیع شد و تمام نهال هایی که امسال در بین باغداران توزیع می شود یارانه دار می باشد.
عدلی همچنین از باغدارانی که علاقه مند به احداث باغ در سال آینده هستند خواست به مدیریت های جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه و راهنمایی های لازم را از کارشناسان باغبانی اخذ کنند تا در انتخاب رقم نهال و فواصل کاشت و محل کاشت و سیستم های کود دهی و آبیاری اطلاعات جامع و کاملی داشته باشند.
سطح باغ های شهرستان اردبیل بیش از 2 هزار و 275 هکتار است و در سال 96 بیش از 146 هزار تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.