استاندار اردبیل گفت: ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام شده و با 15 درصد کاهش قیمت نسبت به بازار عرضه آن را انجام خواهیم داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل اظهارکرد: هیچ واحد تولیدی و عرضه کننده حق افزایش قیمت محصولات و خدمات را ندارد و متولیان امر با هرگونه افزایش قیمت برخورد کرده و متخلفین را جریمه نقدی خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه هرگونه گران‌فروشی در استان به صورت کارشناسی کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید در روزهای گذشته باعث نگرانی مردم شده که ضرورت دارد مسئولان امر با تزریق گوشت مورد نیاز نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند.
استاندار اردبیل گفت: برخی‌ها افزایش قیمت گوشت را به بالا رفتن قیمت خوراک دام و طیور نظیر ذرت و جو مرتبط می‌دانند که بهتر است جهاد کشاورزی برای تغییر الگوی کشت و افزایش سطح کشت محصول اقدام کرده و برنامه‌ریزی درستی را انجام دهند.
بهنامجو با بیان اینکه گرانفروشی‌ها در استان به صورت کارشناسی کنترل و با متخلفانی که اجناس و یا خدمات خود را بالاتر از قیمت قانونی عرضه نمایند، برخورد می‌شود، تصریح کرد: با اینکه روند افزایشی در برخی اقلام ضروری در بازار مشهود می‌باشد، ولی افزایش نامعقول قیمت اقلام ضروری مردم پذیرفتنی نیست و لازم است برای جلوگیری از هرگونه افزایش‌های افسار گسیخته پیگیری‌های جدی انجام شوند.  
وی بیان کرد: اقلامی همچون گوشت مرغ و گوشت قرمز جزو ضروریات زندگی مردم هستند و باید روند و دلایل افزایش قیمت این کالا ها با نظارت بر چرخه تولید، مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
استاندار اردبیل گفت: با استخراج قیمت تمام شده و لحاظ کردن سود منطقی آن باید از سیر صعودی گرانی این اقلام پیشگیری و با کوتاه کردن دست سودجویان، جلوی گرانفروشی‌ها به صورت کارشناسی گرفته شود.
بهنامجو با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و طیور از جمله ذرت و جو خاطرنشان کرد: در این خصوص ضروری است جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای تغییر دادن الگو و افزایش سطح کشت این محصولات به عمل آورد تا سود بیشتری عاید کشاورزان استان شود.
وی برنامه‌ریزی برای توزیع میوه شب عید را یادآور شد و اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری این وظیفه را عهده‌دار خواهد بود و میوه شب عید با قیمت 15 درصد پایین‌تر از قیمت بازار به مردم عرضه خواهد شد.
بهنامجو تصریح کرد: سایر دستگاه‌های مرتبط از قبیل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و سازمان جهاد کشاورزی نیز گشت‌های مشترکی را در این زمینه اجرا خواهند کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.