بهزاد ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حذف رابط خبری ناشوایان در صدا و سیمای اردبیل مورد پیگیری بوده و قرار است بزودی این رابط بویژه در بخش های خبری برقرار شود.
وی با بیان اینکه ناشنوایان نیازمند حمایت ویژه هستند اضافه کرد: هم اکنون دولت تمام خدمات لازم را به نانشوایان ارایه می دهد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: تمام خدمات اعم از هزینه تحصیلی رایگان تا مقطع دکتری، کمک هزینه ازدواج، نزل مسکونی، هزینه های درمانی و پرداخت مستمری برای ناشنوایان ارائه می شود.
ستاری با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار 500 ناشوا تحت پوشش بهزیستی استان می باشد گفت: شیوع شناسی ناشنوایان استان در سال 94 نشان می دهد که میزان این معلولیت در استان از هفت دهم درصد در سال 84 به چهار دهم درصد در سال 94 کاهش یافته است.
وی بیان کرد: تشخیص زودهنگام و قبل از 14 سالگی می تواند در پیشگیری از این معلولیت موثر شود و با تجویز سمعک و گفتار درمانی از بروز معلولیت ناشنوایی جلوگیری کند.
ستاری اظهار داشت: بهترین زمان تشخیص و تجویز سمعک و یا کاشت حلزون در سن زیر 6 سالگی بوده و دولت نیز در راستای حمایت از خانواده این معلولان 300 میلیون ریال کمک هزینه درمانی پرداخت می کند.
او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از معلولیت شنوایی در استان از انجام غربالگری برای 23 هزار نوزاد متولد شده در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 98 نفر دارای مشکلات شنوایی خفیف تا شدید شناسایی و اقدامات درمانی و کاشت حلزون و سمعک برای آنها انجام شد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون در استان برای 216 نفر از کودکان دارای مشکل شنوایی کاشت حلزون انجام گرفته است.
پنج هزار ناشنوا در استان اردبیل شناسایی شده است .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.