به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در نشست با اعضای نظام صنفی پرستاران استان افزود: هم اکنون 90 درصد تخت های بیمارستانی استان به دلیل حجم بالای بیماران مراجعه کننده پر شده و این موضوع باعث وارد آمدن استرس بر بیماران و همراهان آنها می شود.
وی بیمارستان نجف زاده اردبیل را از بیمارستان های در حال احداث استان نام برد و گفت: با آغاز به کار این واحد درمانی علاوه بر افزایش تخت های بیمارستانی ، نیروی درمانی نیز برای خدمت رسانی در این واحدها جذب می شوند و این موضوع تاثیر مثبتی در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان رشته های پرستاری خواهد داشت.
او اظهار داشت: امسال بیمارستان امام رضا ، مرکز ترومای اردبیل و بیمارستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید و با تکمیل بیمارستان 140 تختخوابی مشگین شهر تعداد تخت های این بیمارستان به 220 تخت افزایش خواهد یافت.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به اجرای طرح توریسم آبدرمانی در استان افزود: در این طرح پزشک متخصص آبدرمانی در مجتمع های آبدرمانی استان مستقر می شود و در این موضوع علاوه بر جذب گردشگر در استفاده بهینه از ظرفیت های طبیعی استان نیز موثر خواهد شد.
بهنامجو در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه پرستاران گفت: ارتقای بخش سلامت در استان نیازمند همراهی پرستاران است و باید با مشخص شدن جایگاه این قشر فرهنگ برخورد با پرستاران بهبود یابد.
وی افزود: پرستاران مهم ترین قشری هستند که به صورت شبانه روزی با بیماران سر و کار دارند و باید ارزش گذاری به این قشر نیز مانند سایر اقشار درمانی بیش از پیش فرهنگ سازی شود.
وی بیان کرد: پرستاران مسیر سلامت بیمار را بر اساس برنامه پزشک اجرا می کنند و نباید با پرستاران طلبکارانه رفتار شود.
دراین جلسه جمعی از اعضای نظام صنفی پرستاری مشکلات خود را در خصوص اجرای قانون سخی کار پرستاری و افزایش حقوق این قشر مطرح کردند.
در استان اردبیل سه هزار نفر عضو نظام صنفی پرستاری هستند.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.