مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس استان اردبیل روز دوشنبه در یئین افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال هنرواره حبیب با یاد و نام سردار سرلشکر پاسدار شهید داور یسری به همت این اداره‌ کل در سه بخش عکس ، فیلم و نمایش صحنه ای برگزار می شود.
علی واحد افزود: به بخش عکس این هنرواره 565 عکس از سراسر کشور توسط هنرمندان ارسال شده بود که پس از بررسی 30 عکس به مرحله ارائه در نمایشگاه راه یافت و از امروز به مدت یک هفته در گالری حوزه هنری اردبیل در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی اظهار داشت: به بخش فیلم این هنرواره نیز 29 فیلم کوتاه از سراسر استان ارسال شده و بعد از داوری 10 اثر برگزیده شده است.
وی بیان کرد: همچنین در بخش نمایش صحنه ای هنرواره نیز 30 نمایش از سراسر استان شرکت کرده و 9 نمایش به مرحله نهایی اجرا و داوری راه یافته است.
واحد با بیان اینکه آئین اختتامیه هنرواره حبیب روز جمعه 28 دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد، گفت: در این آیین در بخش عکس از 10 اثر برتر، در بخش فیلم هم از 10 اثر برگزیده و در بخش نمایش صحنه ای نیز از آثار منتخب با اهدای لوحی تجلیل خواهد شد.
مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه شهدا و خانواده های آنها آبروی این سرزمین هستند، افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران هویت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور هستند و امنیت، اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مدیون و مرهون خون و ایثارگری های این عزیزان است.
وی گرامیداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، قدردانی از خانواده های آنها ، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جوانان و نسل امروزی با آرمان ها و رشادت ها و از خود گذشتگی های شهدا را از جمله اهداف برگزاری چنین برنامه های هنری ذکر کرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.