به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با محوریت کار آفرینی دانش بنیان ،مدیریت کسب و کار و توسعه خدمت جدید افزود: بیش از 64 هزار نفر به دلیل اعتیاد عضوی از خانواده در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند که آموزش و توسعه مهارت های کسب و کار در بین این جامعه هدف از اهداف این کارگاه های آموزشی می باشد.
وی همچنین به تکمیل زنجیره درمان اعتیاد در شهرستان پارس آباد با راه اندازی مرکز سی تی و مرکز اقامتی ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: متاسفانه سودجویان و دشمنان با بهره گیری از علوم روانشناسی و ابزارها و توان مهندسی روز به روز نسبت به تولید محصولات و شیوه های نوین گسترش اعتیاد می پردازند و باید آموزش های آگاه سازی و پیشگیرانه در این حوزه نیز بروز شده و مهارت نه گفتن به این مواد را در جامعه تقویت کرد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پارس آباد نیز در این کارگاه گفت: افزایش و توسعه آموزش دانش و مهارت و اجتماعی کردن پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از موثرترین مولفه های رهایی جامعه از آسیب های اجتماعی است.
عدالت حاجی پور افزود: انتقال این مهارت ها به جامعه هدف و جلب مشارکت عمومی مردم و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد هنری است که امروز به شدت آن نیازمندیم.
وی همچنین به کارآفرینی به عنوان عامل مهم جلوگیری از بیکاری و گرفتار شدن در دام اعتیاد اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها و راه اندازی استارت آپ های فناورانه و نوآورانه باعث به حرکت در آوردن ایده های خلاقانه و تبدیل آنها به ایده های کار آفرینی و اشتغال مولد شده و از استعداد های و پتانسیل های محیطی و قابلیت منطقه ای موجود در شهرستان در زمینه های مرزی بودن و کشاورزی و صنایع تبدیلی بهره بیشتری برده شود.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.