به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خلخال افزود: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای زیبا سازی فضای کتابخانه های عمومی ، بروز کردن کتب ، ثابت بودن هزینه حق عضویت در کتابخانه های عمومی و رایگان بودن حق عضویت در کتابخانه های عمومی مراکز بخش ها و دهستان های استان انجام شده ولی موفق به جلب رضایت نسبی مردم نشده ایم.
او با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در استان تحت تاثیر مشکلات ریشه دار کلان کشوری و افزایش رغبت مردم به استفاده از رسانه های جمعی و فضای مجازی است، گفت: در سال های اخیر 22.5 درصد اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در کنار مشکل جذب اعتبارات سالانه مربوط به اختصاص نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان ، کاهش اعتبارات کتابخانه های عمومی در بودجه سال 98 نیز برای اجرای برنامه های پیش بینی شده برای توسعه کتابخانه های عمومی استان نگران کننده است.
عزیزخانی افزود: هدف اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل تمرکز زدایی و استفاده برابر اهالی ساکن در مناطق مختلف استان و دسترسی آسان آنها به کتب مورد نیاز در کتابخانه های عمومی بوده و هر سال به مجموع کتابخانه های عمومی مناطق روستایی اضافه می شود.
او از راه اندازی سامانه نو رسیده ها در سایت کتابخانه های عمومی استان برای دسترسی به کتب روز و چاپ شده جدید خبر داد و گفت: با هدف جلب رضایت عمومی مردم اداره کتابخانه های عمومی برای تغییر ساعات کاری کتابخانه ها و رفع تداخل زمان کاری آنها با ساعات درسی دانش آموزان تلاش می شود.
فرماندار خلخال نیز در این نشست خواستار پرداخت بموقع نیم درصد از درآمد شهردارهای این شهرستان به اداره کتابخانه های عمومی شد.
فریدون بابایی گفت: برغم افزایش میل و رغبت مردم به استفاده از فضای مجازی و رسانه های جمعی کتاب به عنوان یک مرجع قابل وثوق در دل مردم جای گرفته ولی برای ترویج افزایش سرانه مطالعه کتاب ، مطالعه کتاب در بین افراد کم و سن و سال باید به عنوان یک عادت اجتماعی ترویج شود.
شهرستان خلخال با 86 هزار نفر جمعیت از هشت باب کتابخانه عمومی در شهرها و روستاها و یک کتابخانه مشارکتی در زندان برخوردار بوده و در حال حاضر پنج هزار و 200 نفر از جمعیت آن عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.