رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: حفظ خطوط تولید و رفع موانع پیش‌رو در این حوزه از رویکردها و راهبردهای اصلی مسئولان نظام اسلامی براساس فرمایش مقام معظم رهبری است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در سی و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در جلسات ستاد تسهیل و با تاکید استاندار اردبیل به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد به طوری که اکثر واحدهای ما در دریافت تسهیلات برای تامین مواد اولیه با مشکلات و دغدغه‌هایی روبرو هستند که انتظار می‌رود با همکاری همه دستگاه‌ها این موانع و مشکلات برطرف شود.
وی تلاش دولتمردان را در کمک به چرخه تولید و تقویت مسایل صنعتی و همچنین کشاورزی یادآور شد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر حفظ خطوط تولید و تقویت برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه تلاش می‌کنند تا در بهترین شرایط مشکلات و نارسائی‌ها بررسی و زمینه رفع این موانع فراهم آید.
رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: در جلسه امروز مشکلات 11 واحد تولیدی و صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که یکی از اصلی‌ترین چالش حال حاضر تولیدکنندگان ما افزایش سرسام‌آور قیمت کرایه حمل و نقل است که حتی به اذعان تولیدکنندگان رقم اعلام شده در این زمینه بیشتر از سایر مناطق کشور است.
عاملی نوپا بودن حوزه تولید را در استان یادآور شد و تصریح کرد: این نوپا بودن نیاز به حمایت بیشتر و همراهی همه مسئولان دارد که ضروری است با یک برنامه‌ریزیز دقیق به سمتی حرکت کنیم تا پشتبیانی واقعی از فعالان این بخش انجام شود.
وی خواسته اکثر تولیدکنندگان را حذف نوبت‌دهی و رعایت شرایط توافقی در حمل بار و تولید محصولات واحدهای مختلف اعلام کرد و افزود: هر چند افزایش قیمت در سالجاری و بعد از اعتراض فعالان بخش حمل و نقل در دو نوبت اعمال شده اما انتظار می‌رود شرایط سهل برای جابجایی کالا و محصولات تولیدی در استان از طریق فعالان فراهم آید.
 
افزایش 4 برابری کرایه حمل و نقل تولیدکنندگان را زمین‌گیر کرده است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در چند نوبت افزایش کرایه حمل بار را شاهد بودیم به طوری که رقم 920 هزار تومان حمل بار هم اکنون به بیش از 2 میلیون و 100 هزار تومان و حتی به اذعان برخی کارخانجات به 7 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است که یک رشد چهاربرابری را نشان می‌دهد.
حسین پیرموذن گلایه اکثر تولیدکنندگان را بعد از موانع بانک‌ها افزایش سرسام‌آور کرایه بار اعلام و خاطرنشان کرد: ما تنها انتظار داریم شرایط نوبت‌بندی در حمل بار حذف شده و هر واحد تولیدی براساس توافقی که با شرکت های حمل بار انجام می‌دهند کار خود را انجام دهند.
وی افزود: بنا نیست با هر تحصن براساس خواسته رانندگان قیمت حمل بار افزایش یابد که در این صورت واحدهای تولیدی ما با توجه به شرایط پیش آمده به کاهش تولید و به تبع آن به تعطیلی واحد خود اقدام خواهند کرد.
پیرموذن ادامه داد: دولت به جای حمایت از حوزه حمل و نقل بار تمام خواسته رانندگان را بر دوش فعالان بخش خصوصی انداخته و به نوعی می‌خواهد از جیب آنها مطالبات خود را به فعالان حمل و نقل پرداخت کند.
وی گفت: اخیرا با افزایش قیمت حمل بار که در حقیقت امتیازدهی به رانندگان بود دولت با کنار کشیدن خود در واقع بار را بر دوش بخش خصوصی گذاشت تا هر روز شاهد نحیف‌تر شدن فعالان این بخش باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز بیان کرد: اگر چه در سال‌های گذشته ما ثبات قیمت را در حوزه حمل و نقل شاهد بودیم اما افزایش به یکباره قیمت حمل بار برای جبران خلاهای گذشته منطقی به نظر نمی‌‌رسد که البته به نظر می‌رسد در این بین عده‌ای با دلال‌بازی سعی می‌کنند منافع خود را به جیب بزنند.  
سیدناصر عتباتی یادآور شد: هر چند رانندگان ما قشر زحمتکش و کم توقعی هستند اما عده‌ای سعی دارند با دلال‌بازی منافع حاصل از این افزایش قیمت را به جیب بزنند که ضرورت دارد در یک همفکری در این زمینه به رقم توافقی مدنظر دست یافته و شرایط مناسبی را هم برای تولیدکنندگان و هم فعالان حوزه حمل و نقل فراهم کنیم.
در ایم جلسه مشکلات 11 واحد تولیدی با حضور مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به حل آنها از سوی استاندار اردبیل دستور لازم صادر شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.