به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام کریم اسدی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: هفتم بهمن ماه سال 1357 و سالروز قیام انقلابی مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی پهلوی یادآور ادای دین و حضور همه جانبه مردم این منطقه در لبیک به رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به انقلاب است.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 40 سال عمر بابرکت این انقلاب نیز مردم این منطقه هر زمان و هر جا که نیاز به پشتیبانی نظام اسلامی بوده در صحنه حاضر شده و حمایت های همه جانبه خود را خود را به ورطه بروز و ظهور گذاشته اند.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری آیین مختلف گرامیداشت این روز تاریخی مردم خلخال ، اظهار داشت: به همین مناسبت روز یکشنبه هفتم بهمن گلزار و محل شهادت شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب اسلامی این منطقه با انجام تشریفات نظامی با حضور مسئولان و اهالی شهید پرور گلباران ، غبار روبی و عطر افشانی خواهد شد.
او گفت: برگزاری آیین گرامیداشت این روز در سالن سینما فرهنگ ، برگزاری ویژه برنامه در مدرسه شهید مظفر عزیزی ، اجرای مسابقات نقاشی ، روزنامه نویسی و انشا در مدارس ، برپایی نمایشگاه عکس از تظاهرات مردم در روز هفتم بهمن و دیدار با خانواده اولین شهید انقلاب اسلامی و همچنین پیشکسوتان و شاهدان زنده حرکت انقلابی مردم در این روز از جمله برنامه های پیش بینی شده هفتم بهمن ماه است.
وی با بیان اینکه نقش مردم خلخال در پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان و امروزی جامعه باید به خوبی اطلاع رسانی شود، اظهار داشت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران اسلامی حاکم است آسیبی از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به این کشور نخواهد رسید.
وی از شهید مظفر عزیزی و اولین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان به عنوان مظهر و اسوه شجاعت ، ایثار و مردانگی یاد کرد و افزود: مردم خلخال به وجود چنین مردانی که جان خود را برای اعتلای اسلام و میهن فدا کردند افتخار می کنند.
حجت الاسلام اسدی با گرامیداشت یاد شهید مظفر عزیزی و 500 شهید والامقام شهرستان خلخال گفت: مردم خلخال با شرکت در تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب علیه رژیم ستمشاهی پهلوی نقش بسیار ارزنده ای در پیروزی این انقلاب داشته و در هفتم بهمن سال 57 با تقدیم اولین شهید خود همراه 2 جانباز دین خود را به انقلاب اسلامی به خوبی ادا کردند.
شهید مظفر عزیزی هفتم بهمن ماه سال 1357 در تظاهرات مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی پهلوی و در حالی که عکس امام راحل را در دستانش حمل می کرد به ضرب گلوله مستقیم مزدوران این رژیم به درجه رفیع شهادت نایل شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.