به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولان برگزار شد، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: فقیه، عالم و دانشمندان در نزد خدا ارزش و مقام خاصی دارند به طوری که بارها در قرآن کریم به آنها اشاره شده که بیانگر جایگاه رفیع آنهاست.
حجت الاسلام عبدالله بیدار افزود: عالم و فقیه در دین اسلام مانند قلعه و دژ محکم و نفوذ ناپذیر هستند و از تعددی دشمنان جلوگیری می کنند.
وی اظهار داشت: وقتی بدعتی در دین و جامعه به وجود آید علما و فقها با بصیرت و روشنگری مانع رواج نوآوری و بدعت در جامعه اسلامی می شوند.
او بیان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی عالمی برجسته، فقیهی عالیقدر، مرد جهاد و اجتهاد و استادی بزرگ و شاگرد پرور، نظریه پردازی خلاق، توانا و نوآور و خدمتگزاری صادق و مسئولیت پذیر بود.
حجت الاسلام بیدار با بیان اینکه آن مرحوم مورد وثوق و اعتماد مقام معظم رهبری بود، گفت: آیت الله شاهرودی انسانی توانا، صاحب نظر، نوآور، نواندیش و گره گشا بود و احیای دادسرا ها در سیستم قضایی از جمله اقدامات آن مرد خدایی در دوران ریاست بر قوه قضائیه بود.
مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل اشراف بر مبانی فقهی و اصولی و نوآوری در موارد متعدد علوم، بویژه فقه را از دیگر ویژگی های رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی دوشنبه شب هفته گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر مطهر این فقیه مجاهد با حضور روسای قوای سه گانه،‌ مقام ها و مسئولان کشوری و لشکری در تهران تشییع و پس از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب در مصلی امام خمینی (ره) تهران به قم منتقل و با حضور گسترده مردم این شهر مقدس تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
قرآن خوانی و مداحی از دیگر قسمت های این آئین گرامی داشت بود.
/6016/6130/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.