به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محسن محسنی در خطبه های نماز جمعه خلخال افزود: نظم و رفتارهای اقتصادی امروزه زمانی بیشتر نگران کننده می شود که در کنار سوء استفاده محتکران و گرانفروشان از نابسامانی بازار، خانواده ها نیز به خریدهای خود دقت نکرده و بیش از نیاز روزمره خرید کنند.
وی گفت: کسانی که در وضعیت و شرایط بد اقتصادی تقوای الهی را رعایت نکرده و اقدام به پنهان کردن کالا و عدم عرضه آن به مردم می کنند، دچار عذاب شدید الهی خواهند شد.
او اظهار داشت: احتکار به معنای گذاشتن لبه تیغ بر روی رگ بازار بوده و در چنین شرایطی اجرای حکم مراجع و علما مبنی بر فروش اموال محتکر ضرورت دارد.
خطیب جمعه خلخال افزود: گرانفروشی ، کم فروشی ، احتکار ، تحریم و تورم ، افزایش روزانه دلالان در بازار دارو ، وام بانکی ، عمل های جراحی ، فرار مالیاتی و سودجویان از این آشفته بازار در کنار ضعف عملکرد دستگاه های نظارتی بر بازار ، بحران اقتصادی را تشدید می کند.
او گفت: زمانی که بیشتر مواد اولیه تولیدات داخلی از منابع داخلی کشور تامین می شود کیفیت کالاهای تولیدی هر روز کاهش یافته و در مقابل قیمت کالاهای بی کیفیت افزایش می یابد.
حجت الاسلام محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداست سالروز حماسه نهم دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت خواستار اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت این روز سرنوشت ساز از سوی مردم متدین و ولایی خلخال شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.