به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در نشستی با بخشدار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال افزود: در شرایط اعتباری نه چندان خوب ، شهرداری ها باید برای افزایش درآمد محلی خود تلاش کنند.
وی با توصیه به شهرداران خلخال برای افزایش منابع درآمد محلی و افزایش توان مالی گفت: کاهش 50 درصدی اعتبارات استانی امسال همراه تخصیص 25 درصد از این اعتبار به الزامات و 20 درصد به تعمیر ، تجهیز و نگهداری دستگاه های اجرایی کمک های دولتی خارج از موارد پیش بینی شده در کمیته برنامه ریزی را غیرممکن کرده است.
وی گفت: هم اکنون بیش از 300 پروژه عمرانی در مناطق مختلف این شهرستان در حال اجرا بوده و تلاش فرمانداری برای تکمیل طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد متمرکز است.
او با بیان اینکه تنها 10 درصد از بودجه سالانه کشور به اعتبارات استانی تخصیص داده می شود، گفت: 90 درصد این اعتبار در اختیار وزرای دولت بوده و جذب اعتبارات ملی نیازمند همت مدیران کل و مسوولان دستگاه های اجرایی است.
بابایی اظهار داشت: برغم محدودیت ها و کمبودهای اعتباری، استفاده از ظرفیت پیمانکاران توانمند زمینه بهره برداری از پروژه های عمرانی بزرگ و اساسی این شهرستان را فراهم کرده و پرداخت 40 میلیارد ریال از طلب 140 میلیارد ریالی پیمانکار مجری پروژه تبدیل راه فرعی خلخال به اسالم نمونه ای از این کار است.
شهردار شهر کلور نیز در این نشست گفت: درآمد محدود شهرداری جوابگوی هزینه های کلان امور عمرانی و جاری آن نیست.
ولایت الله حمدی اظهار کرد: در 9 ماه امسال تنها 33 درصد از بودجه سال جاری مصوب شورای اسلامی این شهر محقق شد.
وی گفت: امسال 25 میلیارد و 347 میلیون ریال از سوی اعضای شورای اسلامی برای امورات جاری و عمرانی شهرداری کلور مصوب و پیش بینی شده و تاکنون هشت میلیارد و 246 میلیون ریال آن محقق شده است.
او با بیان اینکه درآمد شهرداری کلور با هزینه های آن همخوانی ندارد، اظهار داشت: در حالی که درآمد این شهرداری در سال جاری 11 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده، هزینه ها برای اجرای پروژه های عمرانی و امور جاری 39 میلیارد و 957 میلیارد ریال معادل سه برابر درآمد بوده است.
وی همچنین با اشاره به محدودیت منابع اعتباری و درآمد محلی شهرداری این شهر گفت: مشکل محدودیت منابع مالی و درآمد بسیار پایین شهرداری سبب شده تا پرداخت حقوق کارکنان یک ماه و مزایای آنها نیز 2 ماه تاخیر کند.
او اظهار داشت: جایگاه سوخت سی ان جی شهرداری به علت نداشتن نشان استاندارد تعطیل شده ، شهرداری توان مالی برای استاندارد سازی این جایگاه را ندارد و بخش خصوصی نیز بدلیل درآمد پایین آن تمایلی به خرید و یا اجاره ندارد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.