به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون نظارت خلخال افزود: دریافت خدمات اداری مناسب از طرف دستگاه های اجرایی حق مردم بوده و انتظار از مسئولان داشتن قدرت کافی برای جواب قانع کننده به مراجعان و ارباب رجوع در بسیاری از جهات اداری است.
وی با انتقاد از عملکرد اتاق اصناف و اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال در بحث اجرای مصوبات کارگروه ساماندهی آرد و نان اظهار داشت: زمانی که دستگاه اجرایی یاد شده به همراه اتاق اصناف قدرت اجرای مصوبه ای را ندارند نباید آن را در جلسه طرح و برای اجرای آن از جلسات مختلف تاییدیه بگیرند.
او افزود: در حالی که در جلسه قبلی تعیین تکلیف 14 نانوایی فاقد پروانه فعالیت صنفی و تعطیلی 7 واحد از این نانوایی ها مصوب و برای اجرا به دستگاه های یاد شده ابلاغ شده به علت ضعف عملکرد اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف ، آنها فقط اقدام به توقف فعالیت یک واحد از این هفت واحد کرده اند که این کار و یا انجام کارهای مشابه جز ایجاد شبهه در افکار عمومی نتیجه ای ندارد.
او گفت: اصرار دستگاه های متولی امور صنفی خلخال بر ادامه فعالیت نانوایانی که از سال های پیش هیچ گونه تغییری نکرده و تلاشی برای ارتقای کیفیت نان نکرده اند، همراه با الزام مردم برای خرید نان این گونه واحدهای صنفی با اصل رعایت حقوق شهروندی و دفاع از حقوق مصرف کنندگان سازگاری ندارد.
بابایی گفت: فرمانداری در بسیاری از موارد تنها به عنوان دستگاه ناظر بر عملکرد دستگاه های اجرایی زیر مجموعه عمل کرده و در مواقعی که یک دستگاه به وظایف ذاتی خود عمل نکرد به این موضوع ورود می کند.
او افزود: فرمانداری دخالتی در امور اداری وظایف قانونی ادارات ندارد ولی درعین حال انتظار از مسئولان دستگاه های اجرایی انجام وظایف قانونی بشکل درست برای افزایش میزان رضایت مندی مردم از تشکیلات دولتی است.
وی با تاکید بر لزوم تفکیک مسئولیت ها از سوی دستگاه های نظارتی بر امور صنفی و کسب و کار شهرستان بویژه دادن اختیار بیشتر از سوی اتاق اصناف به اتحادیه های صنفی زیرمجموعه گفت: یک تشکیلات در عین حال نمی تواند هم به عنوان مجری و هم ناظر عمل کند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.