مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در اعتراضات اخیر رانندگان کامیون در کشور اردبیل جزو استان‌های سبز و کم‌تنش بود. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی رحمتی در نشست با خبرنگاران در آستانه فرارسیدن هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: در استان اردبیل این جریانات با آرامش خاص و توسط خود شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار و همراهی رانندگان به خوبی مدیریت شد. 
وی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا امکانات مورد نیاز را در اختیار رانندگان قرار دهیم که در این زمینه به اندازه کافی توزیع لاستیک و سایر تجهیزات مورد نیاز در بین رانندگان وسایط عمومی سنگین و سبک قرار گرفته است. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: به دلیل شروع زودتر از موعد ایام سرد سال و بارندگی در جاده‌های مواصلاتی پیش از فرارسیدن اول دی ماه اکیپ‌‌های راهداری ما در گردنه‌ها و مکان‌های صعب‌العبور مستقر شده‌اند. 
وی با اشاره به اینکه راهداران و در کنار آنان کامیون‌داران همواره در صف اول خدمات‌رسانی به مردم قرار دارند، خاطرنشان کرد: در 26 آذرماه سال 1362 کامیونداران با ادای دین به نظام مقدس جمهوری اسلامی و با راهی شدن به بنادر و مناطق تعیین شده برای حمل بار ایثار و از خودگذشتگی خود را برای همیشه جاودانه کردند و 14 سال بعد از این رویداد همه ساله روز 26 آذرماه به عنوان هفته حمل و نقل راهداری نام نهاده شده است. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آغاز برنامه‌های هفته راهداری در اردبیل خبر داد و گفت: حضور راهداران و کارکنان حمل و نقل استان در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز،حضور در برنامه‌های هفته راهداری و برنامه گفتگو با مسئولان در صداوسیما، گردهمایی سراسری با حضور مسئولان کشوری در سالن صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و ... از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است. 
رحمتی همچنین از اعزام نمادین راهداران به گردنه‌ها و جاده‌های برفگیر و آغاز طرح زمستانی راهداری خبر داد و بیان کرد: این راهداران از 28 آذرماه در راهدارخانه‌های ثابت و سیار استان مستقر می‌شوند. 
وی به فعالیت 87 شرکت حمل و نقل در استان اشاره کرد و افزود: از این رقم در حال حاضر 84 شرکت فعال است و 23 شرکت نیز مخصوص حمل بار سیمان در شهرستان نمین فعالیت می‌کند. 
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اردبیل 7 هزار و 650 دستگاه ناوگان حمل بار وجود دارد که برای 11 هزار و 470 راننده کارت هوشمند حمل و نقل صادر شده است. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمر ناوگان حمل و نقل در استان را 21 سال اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با نوسازی ناوگان حمل و نقل این میانگین را کاهش دهیم. 
رحمتی از حمل 3 میلیون و 600 هزار تن بار در سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل بار در استان خبر داد و تصریح کرد: این رقم در 8 ماهه سالجاری 2 میلیون و 680 هزار تن است که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزن 2.6 رشد را نشان می‌دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.