به گزارش ایرنا ، علی علایی روز سه شنبه در بازدید از کارخانه پنبه پاک کنی حیدری که اخیرا از رکود 13 ساله خارج شده ، افزود: این کارخانه با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 20 میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی شده و برای 25 نفر بطور مستقیم و 150 نفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
او اظهار داشت: این کارخانه پس از 13 سال بلاتکلیفی امسال با مساعدت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده و 800 تن پنبه خریداری کرده که 250 تن آن تبدیل به محلوج شده است.
فرماندار پارس آباد همچنین در بازدید از ناحیه صنعتی شماره 2 گفت: این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت 100 هکتار احداث شده که 12 واحد صنعتی در این ناحیه مشغول فعالیت هستند و 2 واحد دیگر نیز درخواست فعالیت کردند.
کارتن سازی حافظ علی بابایی سومین طرح صنعتی بود که علایی از آن بازدید کرد و اظهار داشت: این تولیدی با ظرفیت 12 نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم و 25 نفر بصورت غیر مستقیم داشته که در حال تولید آزمایشی است و بزودی وارد چرخه تولید خواهد شد.
بازدید از دامداری صدری که از وام اشتغال زایی بهره مند شده و توانسته دامداری خود را توسعه داده و ایجاد اشتغال کند از دیگر بازدیدهای فرماندار پارس آباد در بخش اصلاندوز بود که به دلیل کمبود نهاده های دامی در مضیقه بسر می برد و با قول مساعد فرماندار برای پیگیری تهیه نهاده های دامی به این دامداری همراه بود.
علایی از تولیدی درب پیش ساخته منازل صادقی نیز دیدن کرد و افزود: این واحد با سرمایه گذاری بیش از 2 میلیاردی به بهره برداری رسیده و دارای 4 سالن و 1 واحد نمایشگاه است که سالانه سه هزار درب در این واحد تولید و به دیگر کشورهای حاشیه خزر صادر می شود و با 11 و 35 نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در ماه گذشته 250 عدد درب نیز به خارج از کشور صادر کرده است.
فرماندار پارس آباد مغان همچنین از اختصاص هزار میلیارد ریال تسهیلات 6 و 4 درصدی به مشاغل روستایی خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل به عنوان متولی برای معرفی و اعطای این تسهیلات آماده پذیرش طرح های متقاضیان برای رفع محرومیت و اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری با اولویت صنایع دستی و مشاغل خانگی می باشد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.