به گزارش ایرنا ، صغری فرشی روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری مشگین شهر گفت: این طرح به مدت 10 هفته و هر هفته در یکی از شهرستان های استان به اجرا در می آید.
وی هدف از اجرای این طرح را معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری ذکر کرد.
او گفت: برای هر هفته عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام ، ورزش درمانی ، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی ، ساخت تندیس های برفی و یخی ، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است.
وی همچنین از انعقاد قرارداد با صدا و سیمای مرکز اردبیل برای ضبط و پخش هفت برنامه رادیویی و تلویزیونی جهت معرفی قابلیت های گردشگری استان و برنامه آموزشی در حوزه گردشگری خبر داد.
او اظهار داشت: از سال آینده کوچ بهاره عشایر استان اردبیل در قالب جشنواره یک هفته ای برگزار می شود و شهرستان های واقع شده در مسیر کوچ در این جشنواره ایفای نقش خواهند کرد.
فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت های گردشگری در این شهرستان از برگزاری جشنواره شتر 2 کوهانه در جعفرآباد مغان انتقاد کرد.
اکبر صمدی گفت: شهرستان مشگین شهر محل اصلی پرورش شتر 2 کوهانه می باشد و اولین شتر 2 کوهانه جهان به نام بهنیا حاصل تلاش دانشمندان با استفاده از تلقیح مصنوعی برای نخستین بار در مشگین شهر متولد شده است.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.