رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شهر گرمی می‌تواند با توگجه به استعدادی که در حوزه تولید گیاهان دارویی دارد به عنوان شهر گیاهان دارویی در کشور معرفی شود.
خلیل نیکشاد در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، با اشاره به حضور بنیاد مستضعفان در گرمی با هدف محرومیت‌زدایی در این منطقه اظهار کرد: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر به خاک طلایی معروف است به طوری که سالانه با تولید 115 هزار تن محصولات زراعی، 7 هزار و 500 تن محصولات باغی و دیگر محصولات کشاورزی از قابلیت ممتاز برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان 320 آبادی و روستا وجود دارد و با توجه به اینکه گرمی به شهر دوبهاره معروف است در تولید و عمل‌آوری محصولات مختلف از شرایط ویژه و جایگاه خاص برخوردار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به توانمندی این شهرستان در تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نقطه ثقل شکوفایی اقتصادی این شهرستان تولید متنوع محصولات کشاورزی به ویژه در بخش زراعی، باغی و گیاهان دارویی است ما می‌توانیم زنجیره تولید و فرآوری این محصولات را به ویژه در حوزه گیاهان دارویی در گرمی فراهم کنیم.  
نیکشاد مرزی بودن این شهرستان و فعالیت عمده مردم این منطقه در حوزه کشاورزی را یادآور شد و بیان کرد: شهر گرمی را باید به عنوان شهر گیاهان دارویی معرفی کنیم و در این زمینه بنیاد مستضعفان می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های واقعی را انجام دهد.
وی همچنین به تولید محصولات متنوع لبنی در این شهرستان و همچنین توسعه زنبورداری در گرمی اشاره کرد و افزود: در کنار تولید عسل با کیفیت در منطقه می‌توانیم در تولید زهر عسل، موم و پرورش ملکه فرصت‌های خوب تولیدی و سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تولید محصولات در فضای بسته و محصولات گلخانه‌ای تصریح کرد: ما تا 10 برابر شرایط موجود می‌توانیم در تولید گیاهان دارویی، گل‌های شاخه بریده و محصولات سردرختی متنوع در عین صرفه‌جوئی در مصرف آب تولید خودمان را افزایش داده و بستر اشتغال مولد را فراهم کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.