استاندار اردبیل گفت: سند توسعه صادرات استان اردبیل به همت اتاق بازرگانی این استان تهیه و تدوین شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی گمرک بیله‌سوار و ارتقای سخت‌افزاری این مجموعه اظهار کرد: براساس سند تدوین شده توسعه صادرات ما باید در سال‌های آینده یک جهش بزرگ صادراتی را در این استان رقم زده و بالاتر از میانگین کشوری با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم صادرات را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: هر چند در سالجاری با یک رشد 80 درصدی صادرات در استان اردبیل مواجه هستیم اما این جهش ما را قانع نمی‌کند و ضرورت دارد در یک تراز بالاتر با کمک بخش خصوصی صادراتمان را تقویت کنیم.
استاندار اردبیل اصلی‌ترین عنصر را در تقویت این بخش توجه به زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه راه آهن، بزرگراه و همچنین ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد و گفت: پروژه راه آهن اردبیل با تزریق سالانه 250 میلیارد تومان فاینانس و 150 میلیارد تومان منابع دولتی در حال احداث است که تا سال 99 شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
بهنامجو بیان کرد: در کنار تکمیل راه‌ آهن اردبیل – میانه راه آهن اردبیل – مغان نیز در اولویت قرار گرفته تا هم از طرف آذربایجان و هم از طرف پارس‌آباد اتصال راه آهن را به خط ریلی قفقاز شاهد باشیم.
وی همچنین به احداث بزرگراه‌ها در استان به عنوان یک برنامه میان مدت اشاره کرد و افزود: استان اردبیل در حد قابل قبول بزرگراه و راه های شریانی ایمن ندارد که شایسته است همه ساله منابعی را در این حوزه در نظر بگیریم تا احداث بزرگراه به سرعت در این استان اتفاق بیفتد.
رئیس شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: ما از انتقاد و گلایه به حق تولیدکنندگان و صادرکنندگان نه تنها ناراحت نمی‌شویم بلکه خوشحال نیز هستیم چرا که آنها با نقد و انتقادهای خود ما را در مسیر انجام کارهای تحول‌آفرین با انگیزه مضاعف کمک کرده و همراهی می‌کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.