به گزارش خبرنگار ایرنا اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در آیین روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: دستگاه های مرتبط با صنایع ، گردشگری ، کشاورزی و خدماتی از جمله مهم ترین حوزه هایی است که باید دانشجویان در زمان تحصیل با آنان ارتباط داشته باشند.
وی بیان کرد: دانشگاه یکی از سه رکن اصلی موثر در توسعه و تحولات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی است و باید دانشجویان اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهند تا در آینده شغلی موفق باشند.
وی گفت: مردم و مسوولان نیز باید نگاه ویژه ای به دانشگاه و دانشجو داشته باشند چرا که این قشر اصلی ترین گردانندگان جامعه در آینده خواهند بود.
بهنام جو افزود: در راستای ارتباط دانشجویان با بازار کار انجمن های علمی باید تقویت شوند و در این راستا تلاش می شود دوره های مهارت آموزی برای دانشجویان برگزار شود.
استاندار اردبیل به تلاش های انجام گرفته در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد و ادامه داد: جذب بخش خصوصی و ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی یکی از اقداماتی است که دولت در اردبیل انجام داده و سرمایه گذاری در استان 60 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.
وی در ادامه سخنانش گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های اقتصادی عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل با اعتبار 750 میلیارد تومان اعتبار تسریع شده است.
وی ادامه داد: 800 نفر در این پروژه مشغول کار بودند که برای تسریع در روند اجرای آن این تعداد به یک هزار و 250 نفر رسیده است.
بهنام جو گفت: استان اردبیل ظرفیت های مناسبی در راستای توسعه گردشگری بویژه گردشگری زمستان دارد که در این خصوص نیز اقداماتی چون جذب سرمایه گذار و ایجاد پیست های اسکی جدید در استان انجام گرفته است.
وی افزود: همچنین استان اردبیل به جهت داشتن زمین های چمن طبیعی برای ایجاد زمین گلف مناسب می باشد که در این خصوص نیز رایزنی هایی با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام گرفته است.
وی در پایان به سوالات و درخواست های دانشجویان در خصوص تامین فضای دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی ، تجهیز آزمایشگاه ها، ترفیع رتبه دانشگاه از سوم به اول ، تامین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ممتاز و ایجاد سالن ورزشی مجهز برای دانشجویان پاسخ داد.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.