مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در 7 ماهه امسال 15 درصد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی مربوط به کم‌فروشی بوده است.
حسین نجف‌زاده در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: هر چند معاونت غذا و دارو و سازمان صمت به همراه اصناف متولی نظارت بر واحدهای تولیدی و بازار هستند اما ما نیز در امر نظارت فعال هستیم به طوری که به رغم محدودیت واحدهای تولیدی و کارخانجات در این استان نظارت‌ها دقیق و درست اتفاق افتاده و جلوی بسیاری از تخلفات و نارسائی‌ها گرفته شده است.
وی با بیان اینکه 15 درصد پرونده‌های حکومتی مربوط به کم‌فروشی بوده است، خاطرنشان کرد: ما نانوائی‌ها را یک بنگاه اقتصادی می‌دانیم که در دو بخش آزادپز و سهمیه‌پز فعالیت می‌کنند که عمده نظارت ما بر نانوائی‌های سهمیه‌پز است که به دلیل بالا رفتن هزینه‌های جانبی ما یک مرحله عقب‌ماندگی از قیمت گذشته را در نرخ جدید نان جبران کردیم و با تشدید نظارت‌ها سعی می‌کنیم تا نانوائی‌ها را به تامین رضایت همشهریان ترغیب و تشویق کنیم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‌ها در حوزه آرد و نان بوده است، افزود: بیشتر مردم از کیفیت نان پخت شده و عدم رعایت موارد بهداشتی گله‌مند بودند در حالی که در اغلب موارد نانوائی‌ها منصفانه رفتار کرده و با متخلفین نیز در قالب قطع سهمیه آرد و سایر جرایم اعمال شده برخورد جدی انجام شده است.  
نجف‌زاده با یادآوری اینکه این قطع سهمیه آرد به هیچ وجه مشکلی را برای هموطنان در تامین نان مورد نیاز به وجود نیاورده است، تصریح کرد: سرانه مصرف آرد در استان اردبیل در دو سال اخیر با 8 کیلوگرم ثابت مانده و ما کمتر صف‌های طولانی را در نانوایی‌ها شاهد هستیم.  
وی ادامه داد: پرونده مربوط به استفاده از جوش شیرین در نانوائی‌ها به حداقل رسیده و تنها در بربری‌پزی‌ها برخی گلایه‌ها و شکوائیه‌ها را در این زمینه شاهد هستیم.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از افزایش نیروی تعزیراتی در رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه حضور نیروهای اجرایی و قضات در مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: ما برخلاف سال‌های گذشته هیچ برخوردی را با واردکنندگان ارز و طلا به داخل کشور انجام نمی‌دهیم به طوری که این افراد از معافیت‌های گمرکی 100 درصدی بهره‌مند هستند.
نجف‌زاده سختگیری‌ها و نظارت دقیق را بر خروج کالا به ویژه سوخت از مبادی مرزی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر چندین پرونده در این زمینه تشکیل و رسیدگی به آنها انجام شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.