به گزارش ایرنا، علیرضا پوستی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت سالگرد درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی افزود: در اجرای این طرح هر سال یکی از نوابغ و فرهیختگان فرهنگی اردبیل معرفی و از آنان تجلیل و تکریم بعمل خواهد امد.
وی بیان کرد: نوابغ و فرهیختگان اردبیلی در زمینه های مختلف به عنوان ذخایر ارزشمند مردم این دیار هستند و این شورا خود را موظف به تکریم ، تجلیل و معرفی آنان به جهان می داند.
او با اشاره به ویژگی های مرحوم سلیم موذن زاده اظهار دشت : خصوصیات پسندیده رفتاری و صدای ماندگار آن مرحوم گنجینه ای ارزشمند برای استان اردبیل و ایران اسلامی هست و از هم اکنون در تدارک مقدمات برگزاری کنگره جهانی این شخصیت معنوی برجسته در اردبیل هستیم.
استاد عسگر شاهی زاده شاعر مرثیه پرداز و ادیب برجسته اردبیلی نیز در این آیین گفت : هرآنچه که تاکنون در اوصاف معنوی، هنری و رفتاری زنده یاد سلیم موذن زاده اردبیلی ازسوی شخصیت های بزرگ گفته شده شاید یک حرف از هزاران خصوصیات ارزنده این شخصیت است.
وی افزود : صدای سلیم یک موهبت الهی بود ولی کار ارزنده ای که آن مرحوم کرد نگهداری از آن صدا تا پایان عمر به همان شکلی بود که به وی عطا شده بود و به عبارتی زنده یاد سلیم از این موهبت الهی در راه پسندیده و ذکر مناقب و مصایب اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) استفاده کرد.
او ادامه داد: از حنجره استاد سلیم صداها و اصواتی خارج می شد که بنابه اذعان تمام اساتید فن بطور کامل مهندسی شده بود و از قوانین منظم ریاضی پیروی می کرد.
شاهی زاده یادآوری کرد: آن نابغه مداحی دارای دو جنبه مادی و روحانی بود و وقتی سلیم در پشت میکروفون قرار می گرفت به خاطر عشق خالصانه به امام حسین (ع) و اهل بیت او جنبه روحانی در نوای ملکوتیش جلوه می یافت که همگان از دوست و دشمن و اهل فن و مردم عوام را به تحسین وادار می کرد.
در پایان این مراسم ودود موذن ، فرزند استاد سلیم طی سخنان کوتاهی از همه افراد و مردم حسینی اردبیل به خاطر حضور گسترده و پرشور در مراسم دومین سالروز آن مرحوم و نیز از شهرداری و شورای شهر اردبیل و ارگان هایی که در برپایی این مراسم گرامیداشت همکاری کرده اند قدردانی کرد.
پخش کلیپ از برنامه های مداحی استاد سلیم موذن زاده اردبیلی ، شعرخوانی و اجرای نمایش تعزیه خوانی از برنامه های جنبی این مراسم بودند که حال و هوای این مکان را هرچه بیشتر معنوی تر کرده بودند.
در این مراسم آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، معاونین استاندار و جمعی از مدیران و مداحان ، شاعران مرثیه پرداز و دوستداران اهل بیت (ع) و شیفتگان نوای ملکوتی استاد سلیم موذن زاده اردبیلی حضور داشتند.
استاد سلیم موذن زاده اردبیلی که بیش از 65 سال در آستانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر اهل بیت با شیوه و سبک خاص مداحی کرده و هزاران نفر از مسلمانان و حتی افراد غیرمسلمان را شیفته صدای اعجازوار خود کرده است در دوم آذر سال 1395 در اردبیل به دیدار حق شتافت.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.