رئیس انجمن دیابت اردبیل گفت: سالن ورزشی کلینیک دیابت در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.     به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، منوچهر ایرانپرور با تاکید بر اصلاح شیوه زندگی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت، گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است. 
وی افزود: تا پایان سال 2015 بیش از 415 میلیون نفر از افراد 20 تا 79 ساله دنیا مبتلا به دیابت بودند. این تعداد تا سال 2040 از مرز 640 میلیون نفر خواهد گذشت. 
ایرانپرور تصریح کرد: تعداد مبتلایان به دیابت در همه کشورهای جهان در حال افزایش است،  بیش از نیم میلیون کودک و نوجوان کمتر از 14 سال در جهان مبتلا به دیابت نوع یک هستند و سالانه 5 میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. از طرف دیگر بیش از 318 میلیون نفر در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند که در صورت عدم مداخله موثر اغلب آنها مبتلا به دیابت خواهند شد. 
عضو شبکه کشوری دیابت اظهار داشت: بر اساس مطالعات مختلف در حال حاضر حدود 4.5 تا 5 میلیون نفر در کشورمان مبتلا به دیابت هستند و نیمی از آنها از بیماری خود بی‌اطلاعند. اگرچه سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده تا سال 2035 تعداد مبتلایان به دیابت در ایران 6.5  میلیون نفر افزایش یابد، اما با توجه به تغییر برآوردهای سال‌های اخیر این سازمان، انتظار می‌رود تعداد بیماران در کشورمان تا دو دهه دیگر بیش تر از رقم فوق باشد. 
ایرانپرور بیان کرد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط، جمهوری اسلامی ایران متعهد گردیده است که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال 1404 متوقف نماید. همگام با ادغام برنامه مراقبت‌های ادغام یافته بیماری‌های غیرواگیر اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با روز جهانی دیابت انجام خواهد شد. 
فوق تخصص غدد خاطرنشان کرد: امسال نیز به منظور آگاهی عموم هموطنانمان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی، همانند سال‌های گذشته روزهای 19 لغایت 25 آبان ماه به عنوان "هفته ملی دیابت" نام گذاری شده است . 
وی عنوان کرد: شعار امسال روز جهانی دیابت، "دیابت و خانواده" نامگذاری شده است و هدف آن عبارت از بالا بردن آگاهی مردم از علائم دیابت مثل پرنوشی‌، پر ادراری، کاهش وزن، خستگی و تاری دید می‌باشد. 
عضو شبکه کشوری دیابت گفت: جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت با اجرای رژیم غذای سالم و ورزش  منظم و حداقل پنج روز در هفته می‌توان از ابتلا به این بیماری مهلک جلوگیری کرد. 
ایرانپرور اضافه کرد: به همین مناسبت جهت آگاه‌سازی امور مردم از برنامه‌های روز جهانی دیابت برنامه پیاده‌روی دور دریاچه شورابیل روز جمعه مورخ ۲۵ آبان از ساعت ۱۰الی ۱۲ مشارکت شهرداری و صدا و سیما  و با حضور پرشور مردم برگزار می شود. 
وی همچنین اظهار کرد: به مناسبت این روز، سالن ورزشی کلینیک دیابت واقع در محله اوچدکان روز پنجشنبه مورخ۲۴ آبان ماه با حضور بیماران دیابتی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ طی مراسمی به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.