به گزارش ایرنا ، رحمان روحی روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری مشگین شهر گفت: متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی استان و یا سامانه مربوطه از این تسهیلات استفاده کنند.
وی افزود: ساکنان واقع شده در بافت‌ های فرسوده استان می ‌توانند با بهره ‌گیری از تسهیلات نسبت به نوسازی و مقاوم‌ سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.
وی همچنین اظهار داشت: مبلغ این تسهیلات برای هر واحد مسکونی 400 میلیون ریال است و علاوه برآن 150 میلیون ریال به عنوان ودیعه مسکن در اختیار متقاضی قرار می گیرد.
روحی به اختصاص 90 میلیارد ریال برای بازآفرینی و بهسازی محله های ناکارآمد شهری در استان اشاره کرد و افزود: پارسال از تعداد 2 هزار و 500 محله ناکارآمد شناسایی شده در کشور ، 60 محله در استان اردبیل شناسایی شده بود و امسال نیز 17محله دیگر شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه از 17 محله شناسایی شده سه محله در شهرستان مشگین شهر واقع شده از جذب نشدن بموقع اعتبارات تخصیصی توسط شهرداری و دیگر ادارات مرتبط انتقاد کرد.
21 درصد از شهر پارس ‌آباد شامل 249 هکتار ، یک درصد از شهر خلخال شامل 83 هکتار و هشت درصد از شهر مشگین‌ شهر شامل 95 هکتار در بافت فرسوده قرار دارند.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.