به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نواداد شامگاه یکشنبه در آیین پایانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه شمالغرب ایران افزود : فاصله گیری نسل کنونی از قصه های کهن درحالی است که آنها در سال های نه چندان دور تاثیرگذارترین ابزار در آموزش مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان بودند.
وی بسیاری از ارزش ها و آموزه های مفید و موثر اخلاقی و رفتاری مانند جوانمردی، نوع دوستی، آرامش ، دوست داشتن طبیعت ، عزت نفس ، گوش سپردن ، صبر ، صداقت ، عدالت، امیدواری ، کار گروهی، مدارا و مسئولیت پذیری را ازجمله این آموزه ها دانست که جامعه کنونی به خاطر دور ماندن خانواده ها از آنها دچار خسران می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در این آیین گفت: اردبیل امسال برای اولین بار این جشنواره را که در آن 30 نفر از قصه گویان برتر استان های منطقه یک ایران شامل گیلان ،قزوین ، زنجان ، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شرکت دارند میزبانی می کند.
زعفر احدزاده افزود: پنج نفر از قصه گویان شرکت کننده در این جشنواره به عنوان قصه گویان برتر ازسوی هیات داوران برگزیده شده اند که در شب یلدا در مرحله کشوری این جشنواره در تهران حضور خواهند داشت.
وی یادآوری کرد : در مرحله کشوری این جشنواره در تهران علاوه بر قصه گویان برتر کشورمان قصه گویانی از سراسر جهان نیز حضور می یابند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف کمک به حفظ اصالت فرهنگی و داشته های اصیل سنتی و بومی نقاط مختلف کشور و نیز فراهم کردن هرچه بیشتر زمینه پیوند میان خانواده ها ، مربیان و متولیان امر با موضوع مهم داستان و قصه برگزار می شود.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.