به گزارش ایرنا ، داود شایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای کمک به حل مشکلات حوزه های صنعت، گردشگری و کشاورزی تاکنون مبلغ 10 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی نمین و 320 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اختصاص یافته است.
وی همچنین از نصب مانیتور نمایش آخرین وضعیت راه آهن اردبیل -میانه در 2 ورودی شهر اردبیل خبر داد و گفت: 2 دستگاه روز شمار راه آهن اردبیل طبق قول استاندار اردبیل در میادین وحدت ورودی اردبیل از سمت شمال استان و بسیج ورودی اردبیل از سمت آذربایجان شرقی نصب شده تا مردم در جریان روند کارهای راه‌ آهن قرار گیرند.
وی ادامه داد: پروژه راه آهن اردبیل که از پروژه‌های ملی و شاخص کشوری محسوب می‌شود با تلاش و پیگیری‌های استاندار اردبیل در تمامی فازها به شکل جدی در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود با توجه به تامین اعتبار از محل فاینانس داخلی در موعد مقرر به نتیجه برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه قسط اول اعتبار در نظر گرفته شده برای راه آهن اردبیل از سوی بانک ملی پرداخت شده است، افزود: در سال آینده و همچنین سال 99 قسط دوم و سوم این تسهیلات به مبلغ 2هزار و 500 میلیارد ریال سالانه پرداخت خواهد شد .
شایقی گفت: پیش بینی شده این پروژه با هفت هزار و 500 میلیارد ریال منابع فاینانس در کنار اعتبار مصوب سالانه به سرانجام برسد.
شایقی ضرورت تداوم اجرای راه آهن اردبیل را تا شهرستان‌های مرزی و شمال این استان یادآور شد و افزود: در قالب پروژه‌های حوزه راهسازی و راه آهن تحولات خوبی در سال‌های نه چندان دور در پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی و همچنین مشگین‌شهر اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: برغم کاهش محسوس اعتبارات عمرانی در سالجاری و سال آینده با توجه ویژه دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات حوزه راه آهن و راه‌های مواصلاتی اردبیل به ویژه احداث بزرگراه‌ها با رشد مناسب اعتبارات روبرو بوده و امیدواریم تدارک این زیرساخت‌ها زمینه توسعه شمال استان را فراهم کند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.