همزمان با روز بسیج دانش‌آموزی یادواره شهید مرحمت بالازاده شهید دانش‌آموز 13 ساله گرمی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در زادگاه این شهید شاخص دانش‌آموز برگزار شد، امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به دست نوجوانان و جوانان رشید این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دانش‌آموزان ما امروز با تاسی به این شهدای والامقام باید آگاهانه در سنگر علم‌آموزی و ولایتمداری حضور داشته باشند.
حجت‌الاسلام یدالله صفری خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به شدت از فرهنگ و روحیه شهادت‌طلبی جوانان این کشور در واهمه و هراس هستند و به خوبی می‌دانند که اگر دشمنان نیت شومی را در حمله به جمهوری اسلامی ایران در ذهن خود داشته باشند قطعا به همت و رشادت جوانان این مرز و بوم نیست و نابود خواهند شد.  
وی تصریح کرد: استکبار جهانی با ناامید شدن از جنگ رودررو با حربه‌های مختلف سعی می‌کند ماهیت جوانان ما را مخدوش کند و به همین دلیل با ابزارهای فرهنگی و اقتصادی به مقابله با فرزندان این مرز و بوم آمده است تا شاید از این راه نسل آینده انقلاب را به نسل توخالی و تهی از معرفت سوق دهد.
امام جمعه گرمی یاد و خاطره بسیجی نوجوان شهید مرحمت بالازاده را گرامی داشت و گفت: این نوجوان شهید با دست خطی که از رئیس جمهور سابق در مقطع جنگ تحمیلی گرفت بی‌صبرانه عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد تا دشمن را با این سن و سال و شجاعت و شهامت غافلگیر کند.
صفری بیان کرد: این نتیجه و ثمره تاسی به فرهنگ عاشورایی و مکتب امام حسین(ع) است که زنان و مردان این مرز و بوم را شجاع و مدافع حق و حقیقت به بار آورده است و در هیچ مقطعی این روحیه عزتمندانه را نمی‌توان از ملت ایران گرفت.
وی گفت: 44 نفر از شهدای این شهرستان دانش‌آموز بودند که در مجاهدت و دفاع از این مرز و بوم و ملت ایران به درجه رفیع شهادت رسیدند تا علاوه بر سنگربانی در عرصه علم و دانش در سنگر ایثار و شهادت نیز بتوانند درس ابدی برای نوجوانان و جوانان بدهند.
امروز همچنین در سالروز گرامیداشت یادواره شهدای دانش‌آموز و هفته بسیج دانش‌آموزی پیکر محبت علینژاد از پیشکسوتان دوران اسارت و آزادگی به دست همرزمان و اهالی اردبیل تا جایگاه ابدی تشییع شد که بسیاری از آزادگان او را چهره بارز و شاخص اخلاق، ادب، استقامت و پدر اسرای اردبیل معرفی می‌کردند.
همچنین در گرامیداشت روز بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های مختلفی در شهرهای استان به ویژه یادواره شهدای دانش‌آموز با محوریت شهید مرحمت بالازاده شهید شاخص نوجوان کشور برگزار شد تا شرکت‌کنندگان در این آئین‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را گرامی بدارند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.