به گزارش ایرنا،علی مراد اکبری روز چهارشنبه در نشست مشترک با استاندار و نمایندگان استان اردبیلدر مجلس افزود: تجهیز اراضی پایاب سد خدا آفرین به سیستم های نوین آبیاری هم اکنون تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: 15 هزار هکتار از اراضی در این پروژه آماده بهره برداری بوده و انتظار می رود سه هزار هکتار از این اراضی در پائیز امسال به زیر کشت رود.
او اضافه کرد: با این اقدام بهره برداران و عشایر منطقه از نزدیک با روند کارسامانه های نوین آبیاری تحت فشار آشنا شده و خود را پیش از پیش برای کشت های تخصصی در سال آینده آماده خواهند کرد.
به گفته وی، پروژه مهارآب های مرزی در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در 74 هزار هکتار در دستور کار دولت قرار گرفته که از این میزان 62 هزار هکتار سهم استان اردبیل است.
اسد الله محسن زاده نماینده مجری مهار آب های مرزی وزارت جهاد کشاورزی در استان اردبیل نیز در این نشست گفت: هدف اصلی از اجرای پروژه اراضی پایاب سد خداآفرین توسعه و بهبود اراضی تحت پوشش رودخانه های مرزی استان برای ارتقای بهره وری از منابع آب ، خاک و نیروی انسانی استان اردبیل با رویکرد مدیریت یکپارچه منابع می باشد .
وی افزود: تامین آب طرح خداآفرین بوسیله رودخانه مرزی ارس و با احداث سد مخزنی و محل سد مذکور حدود 150 کیلومتر پائین تر از سد مخزنی ارس در نظر گرفته شده است.
او بیان کرد: سد مخزنی قزقلعه سی نیز حدود 12 کیلومتر پائین تر از سد مخزنی خداآفرین برای تنظیم و انحراف جریان آب به کانال انتقال پیش بینی گردیده است.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.