پانزدهمین اهدای عضو مرگ مغزی در سال جاری در اردبیل توسط معلم پارس آبادی انجام شد.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، زهرا جعفری 39 ساله پانزدهمین فرد در استان اردبیل است که در سال جاری شاهد اهدای عضو آن بودیم وی شغلش معلمی بود و هدفش ترسیم فرداهایی زیبا، اینک با تمام وجود و هستی‌اش نفسی شد در کالبد انسانهایی دیگر  وی پنجشنبه هفته گذشته بدلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بدون علایم حیاتی به بیمارستان سبلان اردبیل منتقل شده بود بعد از احیا در اورژانس مرکز در بخش مراقبتهای ویژه بستری شد. بعد از اطلاع به کارشناسان واحد فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، بیمار به بیمارستان امام رضا (ع) اعزام گردید. 
مراقبتها و نگهداری اعضا در طول چندروز گذشته ادامه داشت تا ظهر روز خانواده‌اش برای اهدای عضو رضایت دادند و بیمار با تایید پزشکان تیم تایید و هماهنگی واحد فراهم آوری تهران ، ساعت ۲۳:۴۵ عازم تهران شد تا با اهدای اعضایش، روحی تازه در کالبد بیماران نیازمند پیوند عضو باشد.
 به گزارش ایسنا، اهدای عضو به این معنی است که یک فرد یا ولی دم او اجازه می دهد تا بافتها یا اعضای سالم او به شخص دیگری برای پیوند اهدا شود که این پیوند می تواند زمانی که فرد زنده است یا پس از مرگ او ، صورت گیرد.      پیوندهای متداول عبارتند از :  کلیه ها ، قلب ، کبد ، پانکراس ، روده ، ریه ها ، استخوان ، مغز استخوان ، پوست و قرنیه. برخی از ارگانها و بافتها را می توان زمانی که شخص اهدا کننده زنده است به شخص دیگری پیوند زد ، مانند یکی از کلیه ها یا بخشی از کبد ، اما در بیشتر موارد اهدای عضو زمانی صورت می گیرد که فرد اهدا کننده دچار مرگ مغزی شده باشد.      درحالیکه دیدگاهها در مورد اهدای عضو روز به روز مثبت تر می شود و تعداد اهداکنندگان رو به افزایش است اما یک شکاف بزرگ بین تعداد اهداکنندگان نسبت به کسانیکه در انتظار اهدای اعضای بدن هستند درسطح جهان وجود دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.